Liten plattskalle

Idag var det mammaträff för andra gången på bvc. Jag vet att Siennas namn är rätt ovanligt, men Bill, Beppe och Doris-Lo? Det märks att ungarna har blivit större, för att chilla i famnen var ingen hit. Bill blev nedsläppt på golvet, fast jag tror inte att det var för att han gnällde utan för att mamman ville visa vad ungen går för. Han vände sig inte bara åt båda hållen, utan hasade omkring! Sienna var dock inte den som var den, utan när det var min tur att presentera oss visade hon upp sig genom att spy ner hela mig. Jag hade hellre sett att hon hasat.

Vikten var bra; 5670g, vilket är dubbelt hennes födelsevikt. Längre har hon också blivit... och tyvärr lite platthuvad. Hysterisk som jag är har jag inte låtit henne sova på en kudde eftersom jag läst att det kan öka risken för plötslig spädbarnsdöd, och eftersom hennes favoritsyssla är just att sova har det lilla huvudet börjat ta stryk. Så numera får hon inte ligga på rygg när hon är vaken. Yikes! Hon hatar att ligga på mage, så bärselen lär växa fast permanent på min rygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0