Glasbord vs förståndet

Vi har två bord i lägenheten. I köket är det ett fult högt träbord med tre matchande fula pallar, som är helt meningslösa. Är man kort som jag så når man inte ner till fotstödet med fötterna och sitter därför mycket obekvämt. Är man lång måste man böja ryggen i en akrobatisk ställning för att nå ner till tallriken, och sitter man i barnstol så befinner man sig under bordsskivan. Alltså äter vi sällan vid det bordet. Då är det vårt vardagsrumsbord som är andra alternativet. Det är av glas. Sienna gillar att banka saker så att det låter. Glas liksom förstärker dessa bankljud, så Sienna är i exstas varje gång hon sitter där. Jag är förtvivlad. Planen var att vi skulle köpa två nya bord i samband med flytten, men då soffan jäklades och vi fick köpa en ny åkte bord liksom ner på priolistan. Jag hoppas att de snart flyttar upp igen, annars får Sienna börja äta på golvet.
 
Sienna koncentrerad på bankandet

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Usch, det där bankandet kan göra en tokig. Köp ett bord fran blocket, behöver ju inte bli så dyrt?! Ang. Torsdag så måste jag tyvärr vara hemma hela dagen för det ska komma en låssmed och kolla dörren( som det inte är ngt fel på så det känns totalt onödigt, men men ) Men om ni vill får ni gärna komma hit i stället??

2012-12-17 @ 09:34:37
URL: http://vintagemamman.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Sv: han är en yorkshireterrier. En riktig liten plåga;) Ja, hoppas dom kommer tidigt så jag kan komma sen:)

2012-12-17 @ 09:57:54
URL: http://vintagemamman.blogspot.com
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

glasbord går inte ihop me småbarn :P
vi hade oxå glasbord i vardagsrummet innan vi fick barnen men de åkte snabbt ut både för säkerheten och för att vincent gilla å banka i bordet :p

2012-12-17 @ 19:25:00
URL: http://www.melissasprinsar.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0