Jobbskvaller

Jag besökte mitt gamla jobb häromdagen, och fick höra en massa konstigheter.
 
  • Min 50-åriga kollega, som inte har visat nåt intresse för Sienna utan skrytit med hur skönt det är att "vara förbi småbarnsåren", ska bli pappa igen! Han har förutom två små flickor en äldre dotter som har en fem-årig son. High five på den! Artig som  jag är svarade jag bara "In your face!" när han berättade det.
  • En gammal kollega som slutat innan mig har gått bort på ett tragiskt sätt. Jag lider med honom och hans familj och vet inte hur mycket jag vill eller kan skriva här. Men jag hoppas att han får det bra där han är nu.
  • En av mina favoritkollegor ska flytta till Stockholm för att bli sambo. Jaså, ska ni satsa på barn nu då? frågar diskreta jag. "Vi håller på för fullt!  Vi har ju försökt ett par månader, men eftersom jag bor här har vi ju inte prickat in rätt dagar. Men senast tror jag att hon hade ägglossning! Och hon borde ha mens nu men det har hon inte fått, så det kanske redan är på g." Jaha.. om man kanske inte skulle vara så nyfiken så slipper man få sådana här detaljerade redogörningar. Alternativ, sluta vara så pryd.
  • Min gamla chef gick fram till mig och frågade "Vad är det nu hon ska heta igen?", som att flickan jag håller i mina armar är nyfödd och inte sju månader och faktiskt har haft ett namn ganska länge.

Kommentarer
Postat av: Thilde

Hahaha, mens mens mens ^^ är man frågvis får man svar Lisa ;p

2012-12-02 @ 17:32:14
URL: http://Thiilde.blogg.se
Postat av: Bella - Levis mamma

Haha man ska vara nyfiken annars får man ju inget veta :p. Haha kul att din chef frågar det han borde ju veta det tycker man efter sju månader som sagt ;)

2012-12-04 @ 05:17:00
URL: http://www.gabriellaonnelind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0