Lilla långben

Siennas kroppsform samarbetar inte med hennes kläder. Alla hennes byxor är för små. Bodysar kan hon fortfarande ha storlek 62 eller 68 av, men när det gäller byxor är det 74/80 som gäller. Hur är detta möjligt? Det bästa exemplet på hennes skumma benlängd är när hon har en pyjamas på sig; då får vi vika upp ärmarna eftersom de är för långa medan byxbenen slutar på vaderna. Som tur är har varken personalen på bvc eller de andra bebisarna skrattat åt henne så jag tror inte att det är något allvarligt. Men störigt är det med pyjamasarna. Dock har jag en svag förhoppning att detta resulterar i att hon i framtiden får långa ben; något jag själv alltid önskat mig. Men med en mamma som är 159 cm lång och en pappa på ynka 173 (175 om man frågar honom) är det ytterst tveksamt. Vi får nog vara glada om hon blir 160 cm. Tur att vi inte fick en son!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hans sömn varierar så, men mest så är hans sömn inte den bästa. Tycker inte att hans föräldrar behöver sova ;)

2012-12-28 @ 18:58:04
URL: http://Lisajadeholt.blogg.se
Postat av: lena karlberg

Hallå där- 160 är jag ;)

Svar: Dude, det är väl Siennas mamma jag snackar om. Alltså moi. Och om jag snackade om dig och pappa så borde du väl mer reagera på att jag kapat hans längd med en halv decimeter än att jag snott ynka 1 cm från dig. :P
Lisa

2012-12-28 @ 18:58:40
Postat av: Renata

Men du kläderna sammarbetar inte precis! Köpte två pyjamas på lindex i st 80. Den ena passar perfekt. Den andra är för stor!

Jo... Hon äter var tredje timme:
-gröt
-frukt
-en halv burk mat + efterrätt
-gröt
-välling

Och så sover hon 30-40 min pass ca 2-3 ggr om dan. Hon vill inte alls sova på ef.. Man får tvinga henne typ!

2012-12-28 @ 19:00:50
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Daniela

Ha ha... Vi är inte heller så långa. Jag är 1,60 och maken 1,77. Har också tänkt att stackars kille om vi får någon. Han kommer ju bli megakort, men det blev en kille och det blir nog bra ändå! :)Han ligger lite lite under på längdkurvan, men det är ju inte så farligt.

Tråkigt att du också upplevde din förlossning som väldigt jobbig!

Kram på dig!

2012-12-28 @ 20:39:27
Postat av: Yohannas.se

hahaha.. Skön du är!! Din dotter låter helt normal, det är så otroligt olika också i olika märken - försök hitta några märken som tillverkar kläder i den formen som passar din dotter :) Det har jag fått göra. Min dotter var en michelin, och min son är "långsmal" (om man nu kan kalla en bebis smal, men i jämförelse med vad dottern var så kallar jag det så...). Så helt olika klädtyper passar dem!
Du - nu har jag dragit vinnaren i min tävling om tavlorna!!

2012-12-28 @ 23:39:10
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Tanja

Haha Casper har långa armar. Redan från han föddes. Som en liten apa ;)

Svar: Haha just det! Och litet huvud medan Sienna är bighead. Snacka om att komplettera varandra! :P
Lisa

2012-12-29 @ 00:05:25
Postat av: Hanna Karlsson

Ida har storlek 80 i byxor och de sitter perfekt men 80 i bodysar börjar bli kort i armarna...

2012-12-29 @ 07:13:05
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: lena karlberg

Ja, där blev det lite fel, hahahaha!

2012-12-29 @ 11:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0