Morgondopp och besök

I morse släpade vi med oss Sienna och tog ett morgondopp innan vi började med dagens ärenden. Underbart tyckte vi. Inte fullt lika kul tyckte Sienna som vackert fick sitta och titta på i sin bilbarnstol som vi placerade på bryggan. Som tröst skvätte vi lite vatten på henne. Mest av misstag.

Nu på kvällen har vi haft min gymnasiekompis Kajsa på besök. Hon är jurist. Måste skryta med att jag har en så smart kompis. Hoppas det hoppade över lite intelligens till mig, för jag är sorgligt blåst sen graviditeten. Dessutom har jag kommit på att jag är jäkligt självupptagen. Är alla småbarnsföräldrar så? Undra varför i så fall, för även om det är mysigt att vara mammaledig så kan jag inte hävda att jag gör jätteintressanta eller spännande grejer under dagen. Matat bebis, bytt blöja, torkat spya, bytt kläder, matat bebis, bytt blöja, torkat spya... Ni fattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0