Fars dag

Fars dag har firats med sömn. Både jag och Sienna har tagit två långa tupplurar och Kims frukost på sängen dök inte upp förrän klockan 11. I soffan då. Men han blev glad för sin mugg som jag hade beställt, med ett foto av honom och Sienna på. Mindre glad blev han för barnboken "Jag älskar dig pappa", eftersom han vet att jag kommer att tvinga honom att läsa den som godnattsaga för Sienna ikväll... och den hade rätt mycket text. För att jag inte ska känna mig utanför köpte jag en "Jag älskar dig mamma"-bok också, som jag kommer tvinga dem att läsa imorgon. Nu lyssnar jag på "On my own" från Les Miserables medan Kim gör äppelkaka. Någon måtta med firandet får det vara, eftersom Kim inte precis satsade på mors dag i våras. Spänd var jag på min allra första mors dag som mamma, och spänningen bara byggdes upp när jag läste hur alla andra firades på facebook. Klockan fem på eftermiddagen gick Kim ner för att handla cigg och dök upp med ett mars-choklad och en halvvissen blombukett. Jättenöjd. Jag blev inte lika nöjd, och han har lovat bättring nästa år. Skulle inte förvåna mig om jag får en mugg med tryck då. Tre dagar försent, för Kim är inte så bra på att planera. Men än så länge finns det hopp.

Kommentarer
Postat av: Thiilde

Bra farsdag present ju!
Jag blev heller inte direkt firad på morsdag, Alex förklarade det för mig såhär "Du har ju preciiiiiis blivit mamma, så de räknas ju inte föränn nästa år!" . snällt liksom :P

2012-11-11 @ 17:29:05
URL: http://thiilde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0