Varför sover inte ungen?

När Sienna var nyfödd sov hon för mycket. Jag var tvungen att väcka henne regelbundet så att hon fick i sig mat, och det dröjde mer än en vecka innan vi fick se om hon överhuvudtaget kunde öppna ögonen. Så fort hon fick sov hon sex timmar i sträck, och sedan åtta... nio... tio. Vid fem månaders ålder räckte inte bröstmjölken för att hålla henne mätt, och hon började vakna med kortare intervaller. Därefter följde förstoppning, magont, och nu tandsprickning. De senaste veckorna har Sienna vaknat varannan timme. Jag är trött, hon är trött och ingenting är kul längre. Jag vet inte vad vi ska skylla på härnäst. Seperationsångest? Mycket som sker i kroppen motoriskt? Allt  är säkert sant, men det kan inte vara möjligt att en sju månaders bebis ska sova så här dåligt varenda natt.
Ikväll är det jag som packar väskan och flyr till mamma för en övernattning. Stackars ammande bebis som kommer att ligga vaken hungrig. Och stackars sambo som ska bevittna eländet. Men nu måste i alla fall en av oss få sova. Är man utvilad finns det ju en chans att man kommer på lösningen.

Kommentarer
Postat av: Nathali

Känner igen det sååå mycket, fick en pojke 27april.. Dock sov han typ ingenting som nyfödd heller.. De bästa vi har haft va runt 3mån då vaknade han bara en gång för mat år natt, nu är de Max 2tim sömn i sträck.. Ammar också fortfarande! Hålögd o gråhårig blir man snart haha
/Nathali

Svar: Jag förstår inte hur du står ut? Jag går bara omkring och gråter just nu. Klarar inte ens av de enklaste vardagssysslorna.
Lisa

2012-11-24 @ 13:47:48
Postat av: Renata

Tycker verkligen synd om er... Hoppas det blir bättre efter inatt!

2012-11-24 @ 14:02:15
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Anonym

Lider med er verkligen! :( försök stänga av tankarna hos din mamma inatt och sov gott! Man orkar så mycket mer utvilad. Sienna o Kim klarar sig, DU behöver vila. Kram

2012-11-24 @ 15:07:44
Postat av: Thilde

Jag som va anonym

2012-11-24 @ 15:08:08
URL: http://Thiilde.blogg.se
Postat av: Amanda

Usch och fy! Sienna behöver en glad mamma så du gör helt rätt i att ta en liten semester! Det enda man kan trösta sig med är att det är en period som kommer att gå över så småningom! Håller tummarna för att det kommer snart! Kram!

2012-11-24 @ 17:05:30
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Nathali

Nä jag vet inte hur jag orkar.. Ställer in träff med kompisar ganska ofta! Sambon är borta 7-19 om dagarna med så får ingen avlastning där heller plus att bara jag kan natta honom:( provat ersättning, gröt o välling som sista mål men sover inte bättre för det.. Försöker trappa ner amningen o byta ut mot mat men får aldrig i honom en halv portion ens så allt känns lite meningslöst

Svar: Usch vad jobbigt! Men fortsätt testa olika saker, för tillslut kommer man på nåt! Och han måste lära sig att andra kan natta honom..
Lisa

2012-11-24 @ 20:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0