Smakreklam

Vi har fått massa reklamböcker om att lära barn äta mat hemskickade, tillsammans med smakportioner av gröt och välling och annat trevligt. Det står recept på egna barnmatsmåltider, när och med vad man ska börja när man introducerar mat och är bilder på glada ungar som käkar och missar munnen. Inte någonstans står det hur man ska göra om man har en unge som totalvägrar allt utom bröstet. Men det kunde ha varit värre; idag hörde jag att det finns en avdelning på sjukhuset för barn som faktiskt inte äter alls och nu är för gamla för bröstmjölk och därför har börjat minska i vikt. Fy sjutton om Sienna hade behövts läggas in! Stackar alla de barnen och deras föräldrar. Tänk att spendera varenda minut på dagen med att tvångsmata sitt barn.
 

Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma till två och matte till mops

En vän till mig har en son på 9 månader som bara ammar. Vägrar allt annat! Men han har inte gått ner i vikt ännu och hon gör allt för att han ska smaka mat!

Tack för kommentaren och hoppas att du kikar in fler gånger. Kramis ❤

2012-10-18 @ 19:14:41
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Thiilde

usch, det låter verkligen hemskt! men även om det inte är så illa för er så är de ju jobbigt nog för er att kämpa. har hon börjat gå upp något ännu, eller de e som förut? :(

sv: nu e benjamin äääntligen frisk. så himla kul att se hur han blivit sitt vanliga glada och lekfulla jag igen :)

2012-10-19 @ 10:04:51
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: lena karlberg

Ha inte för stora förväntningar och krav på att hon ska glufsa i sej gröt o puréer så här i början. Hon är lite misstänksam men en del slinker ju ner, hon beter sej precis som du när du började- och som de flesta skulle jag tro :) Så ta det lugnt, låt inte matsituationen bli laddad, det känner hon- och DÅ kan det bli problem.

Svar: Men jag vill kunna lämna henne till Kim. Jag är trött på att amma, och trött på att vara bunden. Det ska ju vara härligt att få umgås med sitt barn! Jag vill inte att hon ska börja kännas som en börda. :( Men jag ger henne till december innan jag börjar gnälla på allvar.
Lisa

2012-10-19 @ 11:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0