Kampen om täcket

Det är kallt i vårt sovrum. Typ 17 C. Jag älskar att sova i ett kallt sovrum med ett gosigt varmt täcke, och Kim får liksom stå ut. Dessutom har jag läst att småbarn sover bättre när det är svalt och skönt. Men det är lite omständigt eftersom Sienna envisas med att sova utan täcke. Då verkar 17 C inte så lämpligt längre. Varje kväll stoppar jag om henne och viker ner ändarna på täcket under madrassen så att de ska hållas på plats. För säkerhets skull kastar jag på henne en filt också. Och tio minuter senare när jag tittar till henne är täcket avsparkat. Och filten. Allt utom nallen, som har bytt plats från bredvid henne till mitt över ansiktet. Jag drar bort nallen och stoppar om ungen igen, efter att ha gnuggat hennes kalla fötter lite. Hon somnar om och jag går ut... tio minuter senare är täcket magiskt av och nallen på. Denna kampen kör vi nattetid också. Kanske ska ge upp och använda overallen som pyjamas?
 
Jag slet av nallen innan jag fotograferade.
 
Ber om ursäkt för den kassa kvaliten. Ville inte använda blixt och skräma slag på stackaren.

Kommentarer
Postat av: Renata

de rekommenderar sovpåse första året. så mellan 16-20 grader kan man ha det med en långärmad body, så sparkar de inte av sig och det blir bra temperatur! finns billigt på ikea

2012-09-26 @ 12:16:31
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: jonna mamma till Wilja

raggsockar och varmare jamas? :)

2012-09-27 @ 10:46:48
URL: http://blogg.mama.nu/jonnahansson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0