Duuu gör feeeeel, mamma!

Jag förstår inte hur det kan vara så jäkla kul att kasta sin mugg på golvet vid varje måltid. Eller hur svårt det kan vara för muggen att behålla sitt förbannade lock på. Eller hur man varje gång har en bit mat kvar som ska tryckas ner i sin mammas hår medan hon försöker torka upp den lilla sjön på golvet. Jag vill inte ha leverpastej i håret! Jag blev vegeterian av en anledning. Kanske inte just för att jag inte vill ha lever i håret, men jag vill inte ha det där heller. Jag tror att Sienna vet det. Och skiter högaktningsfullt i det. Hon är inne i en ny fas. Jävlas med mamma-fasen heter den. Maten funkar utmärkt, sedan tre dagar tillbaka sover hon återigen hela nätter och hon har till och med lärt sig att dricka ur pipmugg, och att kasta den på golvet tillräckligt hårt för att få av locket. Då måste hon alltså hitta på någon ny jävelskap för att få mitt begynnande magsår att börja frodas. Hon har lyckats väl kan jag säga. Ingenting jag gör är rätt. Jag vill upp i knäet, jag vill inte vara uppe i ditt knä, jag vill ha datooooooooorn, ge mig din moooooooobil, ahhhhhhhhhhhhhhh, släpp min haaaaaaaaaaaand, ge mig fjärrkontrollen, stääääng dööööörren, gååååååå, kooom tillbaaaaka, aaahhhhh, låååååt mig gräva i papperskorgen, jag skaaaaaaaaaaaa dra ut sladden, inte nu, nuuuuuuuuuuuu! För det mesta pekar hon inte ens eller förklarar vad hon vill med gester, för det mesta skriker hon bara. Som nu. Charmigt. Det ska bli kul att se vad Kim tycker om denna nya fasen i helgen. Han som har så bra tålamod.
 
 
Gnällbebis vill se Babblarna, inte bli fotograferad
 

Kommentarer
Postat av: Elina

Haha, det är tur dom är söta ;) Och tänk att i princip alla barn gillar Babblarna..

2013-04-05 @ 15:00:19
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: tanja

Hon ser ut som bläckfisken i men in black ;)
(det är asså en komplimang för de stora ögonen ;) Hehe)

Svar: Haha schysst! ;)
Lisa

2013-04-05 @ 15:21:48
Postat av: lena karlberg

Så underbart det låter med den viljestyrkan :) Det bådar gott- bra att ni får vänja er successivt, det lär inte bli lättare, hahaha! Det är nog tålamodsprövande, men skönt att hon äter o sover bra igen. Fulladdad med god sömn så orkar man ju mer som förälder- så håll ut, hon kommer in i en lugnare period igen:) Pussa Sötnosen o ha en trevlig helg alla 3 !

Svar: Haha nä, jag har hört att de är hemska vid 1,5 år, 3 år, 6 år och 9 år. Sen kommer tonåren. :P
Lisa

2013-04-05 @ 16:20:01
Postat av: Daniela

Fast hon är j-kligt söt! :)

Jag har också en plutt med en mkt bestämd vilja. Får han inte som han vill, så blir han hysterisk... Ha ha... Brukar dock tänka att han kommer han nytta av det i framtiden. Det är bra att kunna säga ifrån. ;)

2013-04-05 @ 20:45:20
Postat av: Camilla ♥ Gravid

Haha kan inte låta bli att skratta när man läser. Du skriver verkligen hur livet är på riktigt :D Baren är inte alltid gulligull ;). Men hon är jäkligt söt :D

2013-04-05 @ 21:50:52
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Amanda

Det är tur att hon är ett charmtroll! Kom ni iväg till center cyd igår?:-)

2013-04-07 @ 07:01:05
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Tess

Åh, så söt!! :) Kram

2013-04-09 @ 13:07:11
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0