Fel dag

Jag tror hela tiden att det är fredag idag. Eftersom vi ska ha kalas på lördagen och här varken är städat eller tårtbakat så är jag rätt tacksam att det bara är torsdag, men jag känner mig ändå lite snuvad på helgglädjen. Anledningarna till att jag tror att det är fredag är många; dels trodde Kim att det var torsdag igår och gick hela tiden nöjt och sa "imorgon är det fredag" vilket ju givetvis fick in mig på samma bana, dels tvättade jag igår vilket jag alltid annars gör på torsdagar (jäkla grannjäkel som var så tidigt ute med att boka trots att vi har två låskolvar) och jag har druckit en cola. De senaste två veckorna har jag verkligen skurit ner på mitt coladrickande, vilket har fått till följd att det nu är en extra helglyx. Men idag kunde jag inte motstå en burk. Och jag kommer givetvis dricka det både imorgon och på lördag, men det är ändå mer än en halvering av allt colaintag. Nu när jag har slutat vardagsdricka visade det sig att Kim var lika beroende som jag. Snopet för honom, för han trodde seriöst att det var på grund av mig han drack det. Men i alla fall, om man ser det från den ljusa sidan så kan man då säga att jag denna veckan har haft två fredagar, och det är ju inte helt fel. Om tisdagar är min hatdag så är fredagar min älsklingsdag.
 
Eftersom Thilde bor på landet och inte har någon öppen förskola i närheten hängde hon med till mitt och Siennas favorithak idag. Som tack för sällskapet spelade Sienna en liten truddelutt på pianot för Benjamin.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag som är helt inställd på att det är onsdag idag, konstigt hur fel det kan bli! Jag älskar också att snoka, du bör ha en frågestund snart!:-)

2013-04-18 @ 21:42:01
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Renata

Hela den här veckan har jag inte alls haft koll på vilden dag det är! Skitskumt!!

Mysig med öppna förskola, nu var det ett tg sen för oss!

2013-04-18 @ 22:14:23
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Lisa

Åh jag har heller aldrig koll på dagarna :)

2013-04-19 @ 08:32:21
URL: http://lisajadeholt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0