Misslyckat lekplatsbesök

Idag har Sienna varit helt slut. Antagligen vaknar hon på nätterna av hostan, även om vi inte märker det eftersom hon somnar om själv. Eller så gör förkylningen henne tröttare även om hon sover bra? I vilket fall som helst är ungen i alla fall tröttare än vanligt, och jag erbjöd henne en förmiddagstupplur vilken hon tackade nej till. För att hon skulle vara helt hundra på sin sak frågade jag henne även om hon inte ville sova lite i min och Kims säng, men hon sa nej. Så jag gav henne tidig lunch och lät henne somna redan vid 11 med förhoppning att det stackars barnet skulle sova i tre timmar. Efter 1,5 timme skulle hon upp. Inte för att hon sovit klart, för hon var så trött att hon hela tiden gned sig i ögonen och gäspade, men kvar i sängen skulle hon inte vara. Inte heller om jag satt bredvid eller stod och strök henne över håret. Eller i min och Kims säng, som jag än en gång erbjöd. Alltså slet jag på oss ytterkläder och kastade ner henne i vagnen så att hon fick sova klart där. Men när vi kom ut piggnade hon till istället för motsatsen. Och ville leka. Vilket ju vanligtvis är hemskt trevligt. Det var bara det att jag var osminkad, hade inte hunnit tvätta håret (när Sienna sov vilade jag också) och jag hade mjukisbyxor. Och på lekplatsen var fler folk än jag någonsin sett på en lekplats. Och inte en mjukisbyxa eller osminkat öga i sikte. Men jag bet ihop och gick dit och gungade med henne. Sen ville hon ner och leka i sanden som två andra småttingar gjorde. Fast jag hade inte med mig sandleksaker till henne, och i mitt kassa skick samt med hennes snoriga nos vågade jag inte fråga om vi fick låna. Så jag gick hem med ungen för att hämta hennes sandleksaks-set. Sen gick vi ner på gården lite. Och då gick solen i moln och både jag och Sienna frös. Så vi traskade upp direkt. Och då blev Sienna trött. Sedan dess har hon skrikigt. Jag kan säga att jag inte är helt nöjd med dagen.
 

Kommentarer
Postat av: Camilla ♥ Gravid

Så typiskt att det skulle bli så.

-Känner mig bra idag så är rätt lugn att det inte var vattnet :) Men håller ett extra öga på andra tecken :)

2013-04-10 @ 19:12:17
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Daniela

Åh, ibland har man verkligen tuffa dagar...

Och det där med sömnen är inte alltid lätt att få till. Igår var jag ute och gick i en timme för lillen behövde vila, men icke sa nicke Han vägrade och försökte bara sätta sig upp om och om igen. Jag fick ge upp. Efter en timme... ;)

Kram

2013-04-10 @ 20:40:23
Postat av: terese

eh har du sett mej på en lekplats? trots jag har en treåring blir det fortfarande mjukisar, osminkat, o flötigt svinto ;) haha!
... o för att tillägga, även när vi e på lekplatser i stan ser jag ut så=P

2013-04-10 @ 21:25:59
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Cissi

Nej vad typiskt... En del dagar är ju värre än andra.. Men kan trösta dig om att du inte är ensam.. Idag hängde vi i lekparken med oborstat hår och gårdagens sminkrester i ansiktet... Och dessutom 2 missnöjda ungar.. Dock inga andra föräldrar! ;)

2013-04-10 @ 22:05:02
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0