Omysig Busmus

Sienna är förkyld. Igen. Och när ungarna är sjuka så får man rucka på rutinerna, hävdar jag. Alltså fick Sienna lägga sig redan klockan 18:20 igår eftersom hon var trött. Och när hon vaknade till ett par timmar senare och upptäckte att hon inte kunde andas med nappen tog jag upp den upprörda flickan och lät henne sitta i min famn och mysa istället för att tvinga henne att somna om. Planen var att hon skulle få lite tröst och däcka i mina armar. Eftersom hon inte kom till ro tyckte jag att vi skulle lägga oss i soffan och mysa. Och Sienna ålade sig och gnällde och suckade och puttades och snorade ner hela mig. Så tillslut gav jag upp och la tillbaka henne i sin egen säng, och efter fem minuters chockprotest insåg hon hur skönt det var och somnade. Är hon frisk har hon inte tid med mig och är hon sjuk tycker hon att jag är ivägen. När ska bebisar vilja mysa om inte när de är sjuka?Det var nog tur att jag ammade i åtta månader, för annars hade jag aldrig fått vara nära min unge. Hoppas hon kommer in i en krampersiod sen. Snart. Jag vill gosa!
 
Snorungen läser bruksanvisningen till det nya tangentbordet för sin pappa
 
 

Kommentarer
Postat av: Renata

Åh krya på bebis!!

Det är ju tur man ammade så länge. Fast det kanske är det som är grejen, efter flera månader fastklistrade vid bröstet vill de liksom ha lite space! ;)

2013-04-07 @ 14:31:19
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Elina

Men hoppas lillfisen kryar på sig, kram!

2013-04-07 @ 17:00:14
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Daniela

Nä, mysa några längre stunder går inte här heller. Bara om man bär runt på honom och det orkar man ju inte hur länge som helst....

Hoppas hon kryar på sig!

Kram

2013-04-07 @ 21:01:22
Postat av: Ida Nilsson

Usch, så jobbigt med dessa sjukdomar hela tiden.. Krya på er!

2013-04-07 @ 21:11:10
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: Frida & Filippa

Hoppas hon piggnar till snabbt, sötnosen!

2013-04-07 @ 22:37:53
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: lena karlberg

Förkylningarna lägger sej snart, när man kan vara ute o leka med andra barn istället för inomhus där det snörvlas, hostas, nyses, äts på samma leksaker mm. Men om de som har förkylda barn kunde stanna hemma med dem tills de var friska, så hade man gjort barnen en stor tjänst- det blir ju problem med både mat och sömn. Och Alvedon är ju bra vid enstaka tillfällen- men det är ett riktigt rävgift ( för levern ). Så har barnsjuksköterskan fått säga sitt ;)

2013-04-08 @ 08:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0