Sockerfrågan

Innan har jag sagt att man inte ska ge sina barn socker för tidigt. Det sa tandläkaren också. Ungarna vet ändå inte vad det är, så de ber inte om det. Men en dag på öppna förskolan fick Sienna smaka ett Mariekex, och nu vet hon vad socker är. Och hon inte så mycket ber om det som skriker hysteriskt tills hon får det. Dessutom har vi ju redan misslyckats genom att låta henne smaka både saft och juice och cola, och ostbollarna i påskägget var väl ingen vitaminchock precis. Så nu har jag fått ändra mina åsikter. Nu hävdar jag istället att det är bättre att de får smaka lite då och då, än att bli helt galna varje lördag eller varje gång det är kalas. Sienna gillar denna överrenskommelsen mycket bättre. Framförallt gillade hon den igår när hon fick äta smulpaj och vaniljvisp.
 
Spana in tungan! Som en hund som fått ett saftigt ben.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha jag är minst sagt likadan!

2013-04-15 @ 22:19:40
URL: http://isbjornsprinsessan.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahahaha!

2013-04-15 @ 22:36:27
Postat av: Tanja

Miiiin barnmorska sa minsann att man ska låta dom smaka av allt. Sött, surt, starkt och smakrikt. Smaksensationef kallade hon visst det ;)

Svar: Haha det låter bra!
Lisa

2013-04-15 @ 22:51:45
Postat av: Elina

Haha, så underbart alltså och det lät galet gott med smulpaj må jag säga :-)

2013-04-16 @ 00:39:21
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ Gravid

Haha du FÖRSÖKTE iaf hålla sockret borta ;) Och det är ju inte direkt att du häller lösgodispåsen över henne ;)

2013-04-16 @ 13:01:06
URL: http://mirabilibus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0