Sömntuta

Jag hade på känn att Sienna behövde sova lite extra idag. Dels sov hon inte tillräckligt med middag igår och dels så vaknar hon aldrig utan anledning. Och när hon fått för lite sömn är hennes lösning på det att sova ännu mindre, så jag anade att det var det som spökade imorse. Alltså skippade vi babysången idag och tog en tidig lunch och sedan fick Sienna lägga sig i sitt sovrum där jag hade vädrat ut och rullat ner gardinerna. Och vad gjorde ungen? Sov i 3,5 timmar. Är jag synsk eller vad? Nu för tiden fungerar Sienna även utan sömn, och känner man inte henne tycker man att hon ser pigg och glad ut trots att hon inte sovit. Men jag märker ju hennes överdrivna pendlande mellan skratt och gråt och hysteri. Och även om hon är roligare när hon går omrking lite halvtrött och fnittrar hysteriskt åt allt jag gör, så tror jag inte att hon mår bra av det i långa loppet. Så så länge jag är mammaledig får jag offra heliga soldagar för att låta ungen sova ut så mycket hon kan, medan jag ligger på soffan med en bok och tårögd spanar in solen utanför. Det kallar jag mammapoäng.
 
Busmus på lekplatsen i morse, innan evighetstuppluren som snuvade oss på resten av dagen

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Sömn är A och O, funkar den så funkar allt.Hon ÄR kul när hon är övertrött, hahaha- men är säkert mer harmonisk inombords när hon är utvilad :) Varför inte utnyttja balkongen i en skön solstol (köp ) med bok när Bebis sover?

Svar: Balkongen har eftermiddagssol som inte har dykt upp när Sienna sover. :(
Lisa

2013-04-17 @ 19:33:28
Postat av: Lisa

Nej har inte testat den metoden :) Hehe nej fattar det inte själv att jag klarar mig på så lite sömn.Nelson verkar inte lida heller, han går upp i vikt säger de på bvc?! Ja men hans mamma går ner och är svart under ögonen...

2013-04-17 @ 20:16:31
URL: http://lisajadeholt.blogg.se
Postat av: Amanda

Det verkar som om att jag och Sienna beter oss likadant när vi är övertrötta!:-)

2013-04-17 @ 20:59:28
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0