Stolt mamma

Alla föräldrar är stolta över sina barn. Det räcker med att ungen fyller blöjan eller vinkar för att en förälders ögon ska bli fuktiga av stolthet. Men sen finns det vissa saker som man blir så stolt av att tårarna till och med lämnar ögonen. För de flesta är detta när ungarna börjar gå eller säger mamma och pappa för första gången (när Sienna gick blev jag så lycklig att jag inte hann bli stolt, och hon lär väl bli 18 innan hon känner för att yttra ordet mamma), men för mig kom ett ögonrinnar-ögonblick igår-  när Sienna förstod poängen med stapelringar! Tidigare har hon bara slitit av ringarna från träpinnen, men igår förstod hon hur man satte tillbaka dem. Och hon var så upptagen att hon inte ens märkte att hennes mamma stod brevid och stortjöt. Min stora, fina, duktiga unge!
De kanske inte är i rätt ordning. Eller ens på rätt pinne. Men ändå!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Plötsligt händer det :) Duktig Bebis!

Svar: Jätteduktig bebb! Och nu tycker hon att det är så roligt!
Lisa

2013-04-30 @ 07:49:08
Postat av: Thilde

Duktig!!! Benjamin ska få sån av oss när han fyller år, då får Sienna visa honom hur man gör :)

2013-04-30 @ 08:16:39
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Elin

Vad duktig hon är, förstår att du är stolt! Såg på Leos blogg att han också lärt sig det där med ringarna. Och både Caspian och Sienna kan ju gå. Hugo kan varken gå, prata eller fixa med ringarna. Men skratta och pussas kan han, så jag får väl nöja mig med det ett tag till!

2013-04-30 @ 09:57:23
URL: http://pysselochpaket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0