Dagis-dag 2

Sienna klarade även denna dagis-dagen galant. Jag klarade den inte lika bra, men jag överlevde. Vid ett tillfälle trillade Sienna och grät, och det var lärarna som tröstade henne. Oj vad jag kände mig ynklig och bortglömd. De såg nog det, för efter en stund lämnade de över ungen till mig. Kan också vara för att hennes näsa hade börjat rinna då och de helst ville slippa torka henne. Men ändå, jag blev glad. Vid lunchen käkade ungen satan och jag fick ge henne en extra portion. Synd bara att den andra ettåringen, Charlie, klarade att äta med en sked utan att spilla, medan Sienna tjoffade i sig maten med händerna skrämmande likt en grottmänniska. Fail. Hon fick dock pluspoäng när jag berättade om hennes pott-incident igår. Imorgon ska hon sova middag där, vilket jag tror kommer att gå utmärkt! Så trött som hon var idag blev hon nästan sur när jag släpade hem henne medan de andra fick gå in och vila. En fördel till med denna avdelningen, Delfinen, är att alla treåringar har flyttats upp i sommar, och där bara kommer att vara ett- och tvååringar. Eftersom Sienna och Charlie är de första som skolas in och de är tröttisar ändrade lärarna raskt om schemat så att maten nu serveras 11.00 och man får sova vid 11.30 istället för 11.15-12.00. Score! Min trötta och ofta vrålhungriga Busmus blev mycket nöjd vid det beskedet.
 
Någon är sådär bra med skeden.
 

Kommentarer
Postat av: Camilla ♥ 130510

Spännande med dagis :D
Haha jag hade nog fått panik om Alexander ramlat :P

2013-08-07 @ 13:54:26
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Thilde

Så skönt! Åh, nu blir jag mindre nervös.. Fast undrar hur de kommer reagera på att inte nog med att Benjamin äter med händerna, han kastar dessutom maten! Blö vad jag kommer få skämmas för min grottunge

2013-08-07 @ 17:10:54
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: terese

oj vad mycket jag missat sen sist jag tittade in!

vad roligt att inskolningen gått bra och att hon hamnade i den rätta gruppen! =))

jag orkar heller inte duscha kvällar. dels för jag e trött.. sen för att jag brukar bli pigg av att duscha.. så det e bättre o piggna till på morgonen;)

kul att se en bild på dej i bloggen för en gångs skull=) inlägget innan detta tror jag det var?!

2013-08-07 @ 19:10:27
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Carolina

Låter ju som att det går helt lysande för er lilla Busmus på förskolan! Så spännande! :-)

2013-08-07 @ 21:43:03
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: Amanda

Så roligt att läsa att allt går fint! Kan tänka mig att det är en omställning för både föräldrar och busmus!:-)

2013-08-08 @ 11:49:53
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0