Oledsen minilama

Sienna grät inte i morse när jag lämnade henne. Jag vet inte om jag ska känna mig kränkt eller lycklig. När vi har berättat för folk om hur ledsen hon har varit vid lämning så har alla sagt att det är normalt, att deras 2,3,4- åringar fortfarande gör det och att det vore mer konstigt om hon inte grät. Och nu gråter hon inte. Så nu är jag nervös för det. Men jag försöker att intala mig själv att det berodde på att hon visste vad jag skulle göra idag; jogga, diska, snabbstäda och tvätta. Inte ens jag ser fram emot min dag. Som tur är så kommer Thilde och Alex och Benjamin ikväll. Spelkväll och barnbus står på schemat. Underbar start på helgen!

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Sienna har bara vant sej lite mer vid dagis- det kommer säkert dagar när hon ylar som en prärievarg ;) Hon kanske behövde semester igår för att tycka det var OK idag. Ha en trevlig kväll! Ses imorgon, puss.

Svar: Jag önskar att jag kunde ha henne hemma en dag/ vecka medan jag är arbetslös. Borde ju inte vara så svårt?
Lisa

2013-08-30 @ 12:52:45
Postat av: Renata

Haha iris har inte gråtit en enda gång, är hon konstig?

Svar: Jag har läst någonstans att de "borde" bli ledsna när de blir lämnade och ledsna när det blir hämtade, för det bevisar att de trivs där de är. Men jag tycker att detta låter helknäppt! Borde väl vara bättre att de blir glada av att komma till dagis och glada av att bli hämtade? Så vill i alla fall jag ha det! Så go Iris!
Lisa

2013-08-31 @ 11:10:29
Postat av: mamma/mormor Lena

Jag tror absolut att du kan ha henne hemma 1 dag/ vecka, det är ditt barn :) Du har RÄTT till 30h/vecka som arbetssökande- du MÅSTE inte utnyttja den rätten till fullo:)

Svar: Vi får se. Denna veckan är hon ju hemma lite pga förkylning, och nästa vecka är dagiset stängt en dag. Efter det HOPPAS jag att jag har ett litet jobb på g.
Lisa

2013-08-31 @ 15:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0