Regnbus

Eftersom regnet hade lite beslutsångest idag och höll igång lite av och till så antog jag att de inte hade varit utomhus på dagis. Siennas nya regnkläder vittnade om samma sak, då de fortfarande låg torra i sin påse bredvid stövlarna. Alltså tänkte jag att det kunde vara härligt för Sienna att busa ute en stund innan vi gick hem. Och skönt för mig att få rasta av mig lite efter tråkdagen. Så jag "lånade" hennes regnkläder från dagis (seriöst, har alla två set av allt?) och smet snabbt ut med ungen och letade upp några vattenpölar. Och lilla Bus var i himmelriket. Jag med. Snacka om att man har mer energi att leka med henne när man inte har setts på hela dagen. I eftermiddags har det varit kvalitetstid på hög nivå. Fast jag dör fortfarande lite varje gång jag måste lämna henne och hon gråter efter mig. Och klockan två sticker jag hemifrån och gömmer mig utanför dagiset, där jag ska vara klockan tre. Det tar nämligen bara fem minuter att cykla dit. Men jag hoppas att saknaden är en vanesak, och den rena lyckan av att vara tillsammans är här för att stanna.
 
 

Kommentarer
Postat av: terese

ser mysigt ut=)! jag har dubletter av regnställ, eller ja.. tripple! men det e inte som jag e duktig, utan det e min svägerska som har klädbytardag och brukar komma med 3 overaller och regnställ som Loke kan få och välja mellan. Och eftersom jag är en samlare, behåller jag bara två för måste lära mej sortera=P så får en vän det andra.. =P

jaaa.. den där halkan! jag fattade oxå galoppen till slut. efter jag kört ett varv med handbromsen u och undrade varför bilen pep, och tänkte det kanske var ett störmoment för att få oss ur fokus=P pch när de sen frågade hur det gick, och jag min nöt drar upp det pipande ljudet.. och de säger det är handbromsen, jaaa.. då önskar jag att jag var älgen=P!

2013-08-14 @ 19:25:33
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: ERIKA ENROTH

Men vilken goding! ;)
regna kan d göra på nätterna å fint på dagen :)

2013-08-14 @ 19:50:03
URL: http://erikaenroth.com/
Postat av: Tanjaa

Jag har inte dubbelt! Då skulle vi köpa overaller för drygt 4000 i vinter ;)
Bara de finns på plats när de är där anser jag!

Svar: Jag håller med dig! :) Härligt med vettiga människor.
Lisa

2013-08-14 @ 21:56:28
Postat av: Tanjaa

Jag har inte dubbelt! Då skulle vi köpa overaller för drygt 4000 i vinter ;)
Bara de finns på plats när de är där anser jag!

2013-08-14 @ 21:56:28
Postat av: Camilla ♥ 130510

Åh så härligt det ser ut! Kul när man får så mycket energi :D.
Dubbelt? Då hade man ju blivit ruinerad....

2013-08-15 @ 07:44:23
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Amanda

Vilken härlig färg på regnstället! Piggar ju upp vilken grå dag som helst!

2013-08-15 @ 08:26:08
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Maria

Vi har inte heller dubbelt! Det är nog vanligast bland dom som har äldre syskon! Dom ärver dom gamla, om det nu inte råkar vara chockrosa och det är till en kille! ;p

Svar: Haha nu för tiden ska det väl vara chockrosa till en kille, annars tänker man inte genus. ;) Vad skönt att inte ni heller har två! Då är inte vi de enda.
Lisa

2013-08-15 @ 08:55:03
Postat av: Cuison

Men usch vad jobbigt att du känner så inför att lämna henne på dagis. Men jag känner likadant.. bara av att föreställa mig. :(

2013-08-15 @ 09:06:45
URL: http://www.cuison.se
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Vi har inte dubbelt, utan jag låter regnkläder hänga där under veckan oftast och sen tar jag hem det till helgen.

2013-08-15 @ 13:29:18
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Klart att ni saknar varandra! Nåt hade varit fel annars:) Men ni vänjer er, jag lovar. Och att sakna o längta gör ju som sagt att man uppskattar tiden tillsammans ännu mer:)

Svar: Sant. :) Men nu längtar jag till helgen så jag får gooooosa!
Lisa

2013-08-15 @ 14:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0