Ähm.. skyll dig själv?

Idag innan läggning sprang det omkring en övertrött naken Busmus i vår lägenhet. Hon vägrade stanna till i 3 sekunder, eftersom jag kanske hann ifatt henne då för att smörja in henne, något hon inte tyckte var en bra idé. Eftersom jag helst inte vill bråka innan läggning så lät jag henne rusa runt, och väntade tålmodigt (medan jag svor högljutt inombords) på hennes rum med lotionen i högsta hugg. Och efter en stund kom en mycket upprörd Busmus traskande, med en leksakssko på foten. Anledningen till att hon var upprörd? Hon hade lagt nappen i skon och nu kom hon inte åt den. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, när jag såg ungens klara frustation. När tårarna började rinna på henne blev dilemmat ännu svårare. Ähm.. ta av dig skon? tänkte jag. Eller stoppa inte ner foten i skon efter att du tryckt ner nappen där? Jag löste dock problemet åt henne, fångade in ungen och fick henne smord och pyjamasklädd. Och ner i sängen utan sko men med fyra extranappar. Sedan skrek ungen i 30 minuter innan hon somnade. Godnatt liksom. Vad bra att jag försökte att inte bråka.
 
Bus väntar på välling i fin julpyjamas från Annika.
 

Kommentarer
Postat av: Cuison

Åh, det är inte lätt alla gånger! :) Jäääättefin pyjamas.

2013-12-19 @ 00:34:16
URL: http://www.cuison.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar

Inte lätt att vara liten och trött

2013-12-19 @ 03:04:26
URL: http://annalenanordmar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0