Dagisfoto

Medan alla lägger upp fina dagisbilder på instagram och bloggar, får jag nöja mig med att stirra på Siennas gruppbild där hon framför någon konstig imitation av Ringaren i Notre Dame. De valde nämligen att inte ta porträttfoto på Siennas dagis. Rätt hysterisk var jag när jag fick veta det, och kände direkt att detta skulle tas upp på föräldramötet. Vem vill inte ha ett dagisfoto på sin unge, liksom? Ingen, tydligen. För alla jag snackade med tyckte att det var helt oviktigt, och att man faktiskt fotade själv, eller kunde gå till en riktig fotograf, och det var jobbigt att man behövde ta ledigt den dagen för att vara med och så vidare... Snopet. Så jag fick ju vackert bita mig i tungan, och nu när jag har hämtat mig från den stora besvikelsen kan jag ju lite förstå hur de andra tänker. Men sen tittar jag på lilla Quasimodo... och önskar att jag hade ett charmigt porträttfoto på henne också. Lite tröst är det dock att det lilla eländet älskar sin gruppbild, och gärna berättar högt och "tydligt" vad alla heter. Hon har faktiskt lyckats så bra att jag sluppit be personalen om hjälp när jag ska skriva alla ungars namn på baksidan. Not bad, lilla Quassi, not bad.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tanja

En mini-Lena !!!!!!

2013-12-12 @ 19:49:38
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Här tog personalen hand om fotograferingen. Jag var bara med för att jag ville ha med Leya på syskonkortet. ( gick dock inte för fotografen var allt annat än bra på sitt jobb )

2013-12-12 @ 19:50:56
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Elin

Hahaha, jag kan inte sluta skratta! Åt vad du skriver alltså. Sienna blev ju söt, så henne skrattar jag inte åt.

2013-12-12 @ 19:51:43
URL: http://pysselochpaket.blogspot.com
Postat av: frida

Hahahahahahahahaa! Jag fnissade åt det du skrev men skrattade högt åt bilden! Och min första tanke var också hur mycket mini-lena det är...och sienna brukar ju bli så bra på bild, vad hände här? Hahaha

Svar: Hon ser lite ut som att hon behöver gå på toa... :P
Lisa

2013-12-12 @ 22:58:22
Postat av: Frida

Fast hon är alltid så gullig

2013-12-12 @ 22:59:24
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahahaha! Tack Tanja o Frida för komplimangen (:s?)- hon är söt på fotot, fast på ett roligt sätt, hahaha!

2013-12-13 @ 10:51:16
Postat av: Elina

Haha, du får mig då ALLTID att skratta med dina inlägg. Sienna blev ju super söt, men så konstigt att dom inte tog enskilda bilder, jag har aldrig hört något sådant.

2013-12-13 @ 22:40:06
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Vi tar inte heller dagisfoton och tycker det är jättetråkigt. Har på pojkarna så det är tråkigt att inte ha på Ida också.

2013-12-14 @ 21:24:30
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: terese

ja man tar mycket foto själv ju.. därför jag inte gått till fotograf. men klassfoto o poträttfoto från skolan/dagis är ändå ngt speciellt :)

men hon är bedårande som alltid=)

2013-12-14 @ 21:33:50
URL: http://tesslashes.blogsot.com
Postat av: Camilla ♥ 130510

Jag vill ha dagisfoto! Där alla är samlade :).
Enskilda foton kan man ta själv för det mesta, men just gruppbilden blir ju aldrig av annars :/.

2013-12-16 @ 13:18:42
URL: http://mirabilibus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0