Fullt ös

Min mamma skickade sms för att kolla läget. Anledningen? Jag har inte bloggat på länge. Men vem hinner med en vild och dagisledig Bus? Vi tillbringar dagarna med att busa med kompisar, terrorisera en viss sambo/pappa och göra utflykter. Igår var det nostalgitrip på Oxievångsbadet. Efter en kvart av "första gången jag kunde ersätta ett amningsmål med en måltid var här" "senast Sienna var här nådde vattnet henne till hakan" "jag har aldrig varit här med ett barn som kan gå själv" skrek Kim rätt ut och sa att han drog hem om jag inte slutade älta. Jahapp. Sienna har även fått testa hämtpizza för första gången, och det var en stor hit. Nu går hon ständigt omkring här hemma och tjatar om pissa. Sådär charmigt. Men lite kul. En annan ny hobby är att smycka sig med en massa tofssssar och hårband... runt nacken och armen. Ofta skriker hon "mamma hälpa, mamma hälpa!" rätt hysteriskt efter ett par minuter. Då har hon lyckats stoppa blodtillförseln till armen. Way to go, lilla Bus.
 
Bus på bad. I samma badräkt som hon hade första gången. 2-6 månader. Men till vårt försvar hade hon en större, från 18-24 månader... som dock var mindre än denna. Snopet. Ny ska införskaffas.
 
Pissssssssa!
 
En pyntad liten Bus
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet inte hur många gånger jag gått in och kollat bloggen utan en enda uppdatering eller bild:( (måånga) kul med uppdatering :D

2013-12-28 @ 22:24:57
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Leya tycker också de är kul med utsmyckning. Dock drar hon fram allt ur lådan i hallen med mössor, vantar, halsduk och skor. Hittar de lite överallt i huset sen :-)

2013-12-29 @ 00:32:59
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

På tiden med uppdateringen :)Måste få följa med till badet nån gång-" jag har aldrig varit där med något barnbarn". Kanon med pizza! Skönt när de små börjar äta som folk, hahaha.

2013-12-29 @ 08:10:08
Postat av: Thilde

Pizza är (tyvärr) en favorit här med :p vi måste bada ihop!

2013-12-29 @ 11:30:08
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Amanda

Åh jisses så långt hår hon har fått, lilla loppan!:-)

2013-12-29 @ 11:44:51
URL: http://aochmflyttarin.se
Postat av: Karin

äventyr, äventyr! :D

Så fint hon hade pyntat sig :D Det är nog därför vi egentligen har armar...för att vi ska pynta dem! :P

2013-12-29 @ 17:10:51
Postat av: Elina

Hihi, hon är ju såå söt och Saga gillar än idag att "smycka ut sig" :)

2013-12-29 @ 17:54:19
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: terese

känner igen ditt ältande! ;) jag e likadan.. dock har jag inte tänkt på hur johan tar det. han får väll ingen syl i vädret att ens försöka stoppa mej! =P

men, vaaad söt hon e! Lilla Sienna-Mannekänga! (vet att det inte rimmar...)

2013-12-30 @ 17:14:34
URL: http://tesslashes.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0