Underbar helg

Trots fredagen den 13:onde började helgen strålande! Rektorn kallade in mig på sitt kontor för att skriva på kontraktet till nästa termin. När hon såg min förvåning insåg vi att hon hade glömt berätta att jag fått förlängt min anställning, något hon vetat i ett par dagar. Hon bad om ursäkt, medan jag moget stod bredvid och hoppade jämfota av glädje och klappade händerna. Jag var inte sen att förlåta henne. Jag lyckades dock hindra mig från att kasta mig runt halsen på stackaren, och gav mig istället på jakt efter mina elever som jag tvångskramade. Dagens andra höjdounkt var när jag berättade för eleverna i den jobbigaste klassen att jag skulle stanna, och ungarna JUBLADE istället för att bua. Jag satte dem raskt i arbete med en tråkig stencil så att jag fick glädjesnyfta lite ifred. Tredje höjdpunkten på skoldagen var när jag klarade av att ha klasserna utan vikarie, medan de fick vara två lärare i rummet i tio minuter när jag behövde springa iväg på ett ärende. "Vakterna" vågade nämligen inte vara ensamma i den klassen i tio minuter. Rätt stolt var jag. Och med rätt menar jag överdrivet skrytsamt jättestolt. Hade jag kunnat ringa runt till alla mina vänner för att berätta det, och ändå verka normal, hade jag lätt gjort det. Nu nöjer jag mig med att skriva det här. I alla fall. Toppendagen följdes av spelkväll och mingel med Daniel och Magdalena, och lördagen tillbringades med Thilde och Alex och deras underbart söta vilddjur. 2/3 ungar somnade i tid, och vi vuxna kunde se en film! Som pricken över i:et gav Sienna oss sovmorgon både igår och idag. Igår vaknade hon 9:30, och idag gick jag och Kim in och väckte henne klockan 8:30. Det visade sig att 9:30-morgnar funkar sådär när man ska hinna med en tupplur mitt på dagen. Underbar helg! Tack för den, alla medverkande!
 
Sienna och min låtsassyster Magda
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Vilken härlig känsla det måste ha varit när klassen jublade, du har all anledning att vara glad o stolt! Helgen lät ju toppen, med sovmornar tom :D

2013-12-15 @ 17:00:39
Postat av: Annika

Grattis! Det ska vi fira på julafton!

2013-12-15 @ 17:05:10
Postat av: Christin

Vad härligt med goda nyheter! Grattis tjejen!!

2013-12-15 @ 17:18:02
URL: http://christinsshopping.blogg.se
Postat av: Karin

HURRAAA!! Se, påsken är bra. GLAD PÅSK! :D

2013-12-15 @ 18:58:04
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Åh vad kul med förlängd anställning. Grattis.

2013-12-16 @ 04:50:10
URL: http://annalenanordmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0