Aj aj ont finger

Numera kan ju Sienna ställa sig, och vägrar därför att ligga. Det försvårar både blöjbyten och påklädning och matning då hon kan krångla sig ur säkerhetsbältet. Alltså är jag beredd på skrik och tårar och högljudda protester då detta sker under extrem fasthållning av moi. Så när vi gick ner en runda på ica reagerade jag inte nämnvärt på Siennas gråtattack medan jag klädde på henne. Däremot undrade jag varför hon grät när jag tog upp henne ur gungan på lekplatsen efteråt. Och varför hon skrek när jag tag av henne overallen. Sedan såg jag hennes hand.. och små fingrar... och framförallt lillfingret som jag hade klämt på fel håll i vanten när jag satte på den, och som nu hade legat så i tjugo minuter. Rött och krokigt och lite svullet. Hon lät mig inte röra det och hon kunde inte krypa. Eftersom jag i ren panik inte kunde besluta om jag skulle ringa sjukvårdupplysningen eller en taxi som skulle ta mig till barnakuten hann det gå någon minut. Och svullnaden gick ner. Och efter ytterliggare ett par minuten rörde hon handen. Och sen grappade hon saker. Efter tio minuter fick jag röra fingret och nu syns inga märken och hon kan krypa. Men mitt stackars barn! Varför lyssnade jag inte på henne när hon "sa ifrån"? Det gäller att inte vara så irriterad att man inte kan höra skillnad på barnets gråt, för det är inte rättvist att de sa ha ont för att de inte kan prata. Stackars lilla busmus.
 
Ett stycke obrutet lillfinger

Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :)

Åhh stackars! Men det är tyvärr sånt som kan hända. HUR skulle du kunnat veta att det var därför hon var ledsen? Om man ser det positivt så kommer du säkert vara mer uppmärksam nästa gång :)

Postat av: Lisa

Åh lilla sienna! Vilken tur att det blev bättre :) ja om de bara kunde prata ...

2013-02-27 @ 15:17:31
URL: http://Lisajadeholt.blogg.se
Postat av: Frida

Stackars er!
Stackars Sienna för att hon hade ont och stackars dig som säkert hade lika ont fast i hjärtat! :(
Tur att det blev bra så snabbt iallafall. :)

Svar: Skönt att vi slapp åka till akuten! Pinsamt. Hej, jag bröt min dotters finger.
Lisa

2013-02-27 @ 17:00:59
Postat av: Tanja

Tur att dom e så mjuka!

Svar: Haha ja, eller hur!? Hade mitt finger varit böjt sådär hade det varit av.
Lisa

2013-02-27 @ 17:34:36
Postat av: lena karlberg

Stackars er båda! Men de tål en hel del, som Tanja säger "tur de är så mjuka". Dessutom brukar de faktiskt klara sej utan psykiska framtida men också ;) Så noja nu inte över detta, liknande saker händer alla. Sov gott;)

Svar: Nej, jag vet... jag är faktiskt mest lättad att vi slapp åka till akuten och att hon slapp bandage eller gips.
Lisa

2013-02-27 @ 20:51:48
Postat av: Amanda

Lille godbiten, det är inte lätt att vara liten alla gånger!

2013-02-27 @ 20:52:27
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: elin

Men lilla tjejen! Tur att små händer klarar rätt mycket!

2013-02-27 @ 22:03:15
URL: http://owlandthecity.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0