Förkyld bebis

Min stackars lilla flicka är sjuk! Förkylningen verkar bara bli värre och värre. Kanske inte konstigt som vi flängt omkring, så nu har jag avbokat planerna för resten av veckan. Nästan. Ett litet Vapianobesök med min pappa hinns med först, men sen är kalendern rensad så att Sienna hinner vila upp sig. Hon sover dåligt på nätterna och är hemskt ledsen för att snörvlandet hindrar henne från att ha napp. Svårt att andas, massa nysande, en jävlig mamma som hela tiden ska torka och sedan massa saker som sprutas in i näsan. Ledsen minilama på hög nivå. I går kväll bröt hon ihop vid tio och var nästan otröstlig innan hon somnade av utmattning. Kim låg på soffan och jag och Sienna i min och Kims säng. Sienna sov oroligt och jag låg oroligt vaken och stirrade på henne och lyssnade på andningen. Tur att hon inte blev sjuk förrän vid nästan tio månaders ålder, för jag håller på att bryta ihop! Hade detta hänt när Sienna var sex veckor hade de nog fått lägga in mig på psyket. Och på dagarna har hon sämre balans och hanterar inte motgångar- trillande, väntan på mat, leksak som inte gör som hon vill- alls lika bra. Vad jag önskar att jag kunde byta plats med det lilla livet! Håller tummarna att det vänder snart.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Usch! Krya på dig Sienna!!

2013-02-13 @ 11:14:53
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: lena karlberg

Första gången bebisarna är sjuka är värst, sen vänjer man sej liksom. Näsdroppar och Alvedon så ofta man kan enl. rekommendationerna- så är de "nästan" som vanligt. Håll ut, det tar lite tid. En vanlig förkylning = 3 days to come, 3 days to stay, 3 days to go. Normalt att hosta i 3v efter en förkylning. Så ränn inte till läkare för att få antibiotika, det är rena fördärvet för kroppen och hindrar den från att bygga upp sitt immunförsvar. Dessutom timmar av väntan på Barnakuten med andra sjuka barn= var man inte spec. sjuk innan man kom dit, så blir man. Tips från coachen ;)

Svar: Usch, i så fall är det sex dagar kvar. :( men inatt har vi både fått sova någorlunda, så nu känns det bättre.
Lisa

2013-02-13 @ 18:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0