Rutinbrytaren

De senaste dagarna har Sienna inte vaknat förrän närmre åtta. Något jag tidigare bett om och hoppats på, men nu när det hände märkte jag att det inte alls fungerade så bra. Hon missade mellanmålet på morgonen, sov bara en kort powernap och var tvungen att äta lunch tidigare för att hon var för trött, varpå det blev alldeles för långt till eftermiddagsmellanmålet. Så när hon vaknade vid sex idag tyckte jag att det var skönt. Nu kommer vi in i rutinerna igen, tänkte jag. Visst. Ungens powernap har nu snart varat i tre timmar och mellanmålet är sedan länge förbi. Maten kommer att serveras tidigare och ungen kommer inte vilja sova igen förrän vid tre... Då jag börjar tvätta. Kanske är detta Siennas sätt att berätta för mig att det är dags för nya rutiner? Synd att hon inte meddelar hur de ser ut bara.

Kommentarer
Postat av: lena karlberg

HSB= hon som bestämmer :) Häng på bara, blir bäst så.

2013-02-15 @ 15:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0