Utmaningsfrågor

Jag har antagit utmaningen från Renata och ska svara på lite frågor om mig själv. Inte för att det är mycket till utmaning, för ingen av frågorna är pinsamma och jag älskar att prata om mig själv, men ändå. Vi kan väl kalla det utmaning så känns det som att jag gjort något modigt.
 
Vad heter du? Lisa Karin Karlberg (utmaningen här: erkänna mitt andranamn som jag hatar. Sorry fisky!)
 
Vem fick du dessa frågor av? Renata
 
Hur gammal är du? 27 år. Alltså hemskt nära trettio. Blir gråtfärdig av att tänka på det. Borde börja umgås med äldre människor istället för alla småtjejer jag minglar med. Maria, Josse och Thilde, känn er träffade.
 
Är du romantisk? I lördags var jag på en tjejmiddag. Då spelade vi spelet "vem runt bordet?" och på frågan vem runt bordet är minst romantisk pekade alla på mig. Tråkigt nog för Kim hade de rätt.
 
Hur lång är du? 159 cm
 
Vilken ögonfärg har du? Blå
 
Har du stationär eller bärbar dator? 2 nästan icke funktionerande bärbara och en stationär som står alldeles för långt bort för mina stackars ögon. Så tre. Fast ingen.
 
Vilka städer har du bott i? Skanör, Malmö, Phoenix
 
Tycker du om kaffe? Om det är vispad mjölk i. Och karamellsirap eller vit choklad, beroende på om jag besöker Espressohouse eller Pronto.
 
Tycker du om att mysa/kela? Ja, men inte om det är inledningen till sex. Då somnar jag bara.
 
Kan du några andra språk än svenska? Engelska och tyska. Och lite teckenspråk. Och i princip nada arabiska fast jag har pluggat det.
 
Har du någonsin åkt ambulans? På Malmöfestivalen för många år sedan när Frida skar upp handen.
 
Vad har du för ringsignal? Låter som en gammeldags telefon.
 
Vad har du för bakgrundsbild på mobilen? Das Busmus
 
Kan du byta olja på bilen? Inte ens under pistolhot.
 
Har du fått fortkörningsböter någon gång? Troligare hade varit om jag fått böter för att jag kört för långsamt. Fast det har inte heller hänt.
 
Vad är det bästa som hänt dig? Sienna.
 
Vad är det värsta som hänt dig? Förlossningen.
 
Har du varit med i tidningen? När jag var liten, men jag minns inte varför. Jag kramade en låtsaskrokodil.
 
Har du någon piercing? Nej.
 
Civilstånd? Sambo.
 
Hur bor du? I en hyreslägenhet.
 
Vilket är ditt drömjobb? Jobba med barn med språkproblem. Eller författare. Eller rektor kanske?
 
Vad har du haft för husdjur? Hamstern Musse, marsvinet Nisse, ödlorna Tom och Jerry och fiskarna Figaro, Opera, Miss Saigon och Birgitt Nilsson. Gillar jag ens opera? Nej.
 
Vad arbetar du med idag? Inget.
 
Kan du åka slalom? Japp.
 
Vad har du för utbildning? Kandidatexamen i engelska språket (alltså inte litteratur)
 
Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Siennas ögonfransar och smilgropar (står ingenstans att det måste vara på mig)
 
Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Mina bröst.
 
Vem vill du ska svara på dessa frågor? Emma och Madde

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och Alice

Kul att läsa ;)

Testade amningsnapp, men hon fick bara svårare att få tag... Tackolov har det gått över nu.. "Bara" de där första dagarna som jag höll på att dö.. Nu är nog tuttarna härdade... ;)

2013-02-12 @ 11:18:20
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Maria

Haha! Jag är BARA ett år yngre dummerjöns! ;)

Svar: Haha men det året svider!
Lisa

2013-02-13 @ 11:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0