Ett skäl till att sommaren borde komma nu

Även om jag tyckte att det fungerade bra med amningen (efter de första två mardrömsveckorna) så finns det onekligen fördelar med att slippa den. Man har koll på vad ungen får i sig, man kan köpa BH:ar som passar, man slipper tänka på var man ska ta vägen om ungen blir hungrig och man kan ha amningsfientliga kläder! Sommaren 2011 köpte jag en hel hög med fina linnen som jag riktigt förälskade mig i. Jag hann använda dem cirka en gång var innan sommaren sa hej då och sen blev jag gravid. Eftersom jag gick ner alla graviditetskilona direkt- fördelen med att vara knubbig redan innan- tänkte jag att jag kunde ha dem sommaren 2012 också. Men icke! De har nämligen knappar, sitter tajt över brösten, har snörning och andra jävulskaper som hindrar en hungrig bebis från att komma åt sin föda. Så linnena fick vackert ligga och samla damm i garderoben och glömdes bort av en ammande mammaledig förvirrad mig som trodde att jag skulle behöva gå omrking med stora T-shirtar och amningsbh:ar resten av livet. Men i morse rensade jag i klädkammaren, och voila! Jag hittade min lilla guldgömma. Så snälla, snälla, snälla låt det bli vår nu, för jag har förtjänat att få känna mig fin igen! Och de fina linnena förtjänar att visas upp.

Kommentarer
Postat av: Cuisette

Åh vad jag känner igen mig! Jag har massor av kläder som bara ligger och väntar på att jag ska amma klart.

2013-01-25 @ 05:29:26
URL: http://www.cuison.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0