Katten Kitty

Kims småkusiner har fått en kattunge. Kitty. Varför man låter två tjejer i åldrarna 5 och 8 döpa en katt är för mig helt obegripligt, eftersom det garanterat blir Kitty. Hade de varit 8 och 10 hade säkerligen den stackars kattflickan fått heta Justin... men frågan är om det ändå inte varit bättre. Sienna blev kär i Kitty. Och det var lite ömsesidigt, eftersom Kitty trots sin ringa stolek kunde bossa över den tröga bebisen. Så nu önskar sig Sienna en kattunge. Och jag var inte allergisk mot Kitty! Dock hade jag nog blivit det om vi stannat i mer än en timme. Och hade hon flyttat hem till oss hade min näsa rymt. Så Sienna kommer aldrig att få en katt. Det är hemskt, för jag tycker att husdjur är en av de viktigaste sakerna man kan ge sitt barn: det minskar risken för allergier, det lär barnet ansvar och barnet får ta emot och ge en mysig sorts kärlek. Vår dröm är att skaffa en hund i framtiden, men jag vet inte om jag vågar. I så fall ska den vara så allergivänlig att inte ens en astmatiker reagerar om hunden bosätter sig i lungorna på honom. När jag sa till Kim att franska bulldogar inte riktigt uppfyllde kraven såg jag hur han mentalt packade en väska och flyttade. Så vi hoppas på framsteg hos allergimediciner eller bulldogars dregel i framtiden.
 
Tyvärr fick jag inga bilder på Kitty och Sienna ihop; svårt nog att få en att sitta still... och då valde jag bilden på katten.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag är också jätteallergisk mot katter!
Astrid och Sienna kan starta stödklubb med "barn som inte får husdjur". Stackars barn!

2013-01-06 @ 19:01:52
URL: http://Bubblanochjag.blogg.se
Postat av: Bella - Levis mamma

Sv ja jättekul även om det är en heldel jobb att göra på den, finns endel att fixa men så småningom så ska det nog bli som vi vill ha den :)

2013-01-06 @ 20:51:24
URL: http://www.gabriellaonnelind.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Kan tänka mig att det är vad en katt skulle få heta om Emma fick fria händer också... En ytterligare anledning att det inte blir någon (de andra är att både jag och Marcus är allergiska);)

2013-01-07 @ 10:21:16
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0