Rutiner is the shit enligt Sienna

Igår ville vår trötta bebis (som vi vanligtvis måste kämpa för att hålla vaken till 19) vara uppe och se Alvin & gänget. Eftersom vi sällan har problem vid läggdags var detta bara en trevlig och mysig överraskning, och jag stornjöt när Sienna somnade i min famn vid 21. Och tänkte att jag skulle få sova till minst åtta dagen därpå. Vid sex var ungen vaken och hävdade att hon var pigg. Det brukar hon ju vara, sa hon. Jag mutade henne med lite mys och bäddade ner henne i min säng och övertalade henne att somna om tills klockan blev exakt åtta, då hon sa att det fick vara nog. Men vid 9 var hon trött igen. Det brukar hon ju vara, sa hon. Men inte idag, för du sov till 08! försökte jag. Skrik och gnäll. Vid 10 när jag tyckte att hon skulle sova var hon istället förbannad. Och har vaknat fyra gånger på en timme. Tydligen är rutiner inte så lätta att rucka på som jag trodde. Och jag som hade föreställt mig att vi kunde köra ett 08-20 schema hädanefter. Tji fick jag. Slår vad om att ungen hämnas genom att däcka klockan 18 idag.

Kommentarer
Postat av: Thilde

Osis! Men ni fick iaf mysa lite i soffan :)) plötsligt en dag vänder de nog bara!
Nu måste ungarna snart få leka igen så morsorna kan prata strunt! 16:e känns långt bort :p

2013-01-03 @ 11:33:29
URL: http://Thiilde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0