Ynk

Den jäkla tisdagslistan kan ta sig någonstans. Klockan 02 inatt vaknade jag och sa till Kim att jag nog inte kommer vara frisk i morgon. 02.05 bevisade jag det demonstrativt. När Kim i morse berättade att han var tvungen att dra till jobb för att de hade så många sjuka så grät jag en skvätt. Och dagen har utvecklats över förväntan: Sienna vaknade redan vid 05 och hon som brukar sova minst två timmar på förmiddagen har bara behövt 45 minuter än så länge. Allt som vi hade förberett i förrgår med tanken på att bli sjuka igår: diskat rent allt, städat undan, handlat hem nödproviant osv raserades igår eftersom vi inte blev sjuka. Och nu är här kaos hemma. Jag ulkar över toaletten var tionde minut medan jag muttrar att Sienna aldrig kommer att få syskon (magsjuka är skrämmande likt de första tre månaderna av en graviditet) medan Sienna firar genom att ömsom klänga på mig och ömsom skrika och gråta tills jag lyfter upp henne. Dessutom har ungen idag fått för sig att hon kan gå utan stöd och släpper saker hejvilt. Hon har givetvis fel, så jag måste flänga omkring som en illamående livvakt. Det enda som saknas nu är arga sms från de i mammagruppen som jag träffade igår "för vi var ändå friska". Skjut mig inte?

Kommentarer
Postat av: lena karlberg

Stackare!Klart Sienna blir klängig- hon känner ju att du inte är OK. De som ev hade närkontakt med Sienna igår riskerar att bli smittade. Du smittade inte igår, men smittar upp till 48h efter sista spyan ( eller diarrén ). Så ställ in all ev. kontakt med yttervärlden ett tag :( Hoppas Kim klarar sej, inte troligt, dock. Krya på dej, drick mycket mellan varven, gör inget om det kommer upp igen, det blir liksom en magsköljning:)

2013-01-16 @ 10:40:59
Postat av: Tanja

Fy faaaan, jag hatar maginfluensa. Jag har bara haft det en gång vilket är underligt eftersom det kommer var år både på mitt jobb och på dagis. På jobb är det en ganska intim miljö man arbetar i om man ska utrycka sig milt. Jag ska inte säga vad jag gjorde den gången jag blev smittad. Med jag var väldigt säker på att jag skulle bli det. Känns kul att veta när man går in i en lägenhet att jag kommer bli jätte dålig. Och förlora pengar på karensdagen. Jävlar va dålig jag var. Låg på talettgolvet och grät och funderade på om man kan ta en överdos av Ipren. Haha
Lucas har varit dålig en gång innan han bar ett halvår. Vi fick spendera en natt på sjukhus för att han nästan blev utorkad. Men han slapp dropp. De såg nog hur oroliga vi var. Krya på dig!!!!
Krm

2013-01-16 @ 10:57:59
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen

Å din stackare! Lider med dig!

2013-01-16 @ 11:16:58
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Elin

Haha, nu har jag läst igenom hela bloggen! Den är ju hur skoj som helst. Men trist att du är sjuk. Då kan vi kanske invänta lite spyor här också, om det nu var magsjuka Sienna hade i måndags. Hugo petade lite i hennes mun igår på lunchen, sen har de händerna varit lite varstans! Jaja, än så länge mår vi i alla fall bra.

Då ses vi troligen inte imorgon, men på tisdag. Krya på dig!

2013-01-16 @ 11:31:49
URL: http://pysselochpaket.blogspot.se
Postat av: Carolina

Åhh, nej.. Stackare!! Krya på dig!!

2013-01-16 @ 15:47:06
URL: http://Carolinas.webblogg.se
Postat av: Amanda

Åh men stackare! Krya på er!

2013-01-17 @ 07:21:09
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0