Konsten att kommunicera

Idag skulle vi ha en lugn hemmadag. Oavsett väder var det städ, nappkokning, och plommonpurégöring som stod på schemat. Och det fungerade ända till efter tuppluren. När Sienna vaknade och jag satte mig med henne på golvet och drog fram några leksaker började hon gnälla. Sen sa hon "sko" och gick ut i hallen och började pilla med sina skor. Därefter kom ett illtjut när hon inte kom upp på skohyllan- där jag brukar sätta henne när jag ska ta på henne skorna. Så jag satte upp henne och tog på henne sina skor, och sedan släppte jag ner henne för att kolla vad som kom härnäst. "Sko", sa hon och tog fram mina skor. Sedan jagade hon mig med skorna. Och efter det ställde hon sig vid dörren och gallskrek. "Vill du ut?" "Om du vill ut och leka får du sätta sig i vagnen", sa jag. Varpå ungen krälade upp i sulkyn och visade sitt Stitch-leende. Så då hade jag inte riktigt något val, utan var tvungen att ta med ungen ut och leka. Och inte är jag den som klagar, i detta vädret! Lite deppig kommer jag dock bli när hon gör så här i höst och vinter. Men så stolt jag är, att min lilla dotter så tydligt kan visa vad hon vill. Vem behöver ordet mamma när man kan säga sko?
 
Minilama chillar i miniglänta
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Så häftigt när de små så tydligt visar vad de vill och föräldrarna visar att de förstår :) Boost för självkänslan!

Svar: Ja, hon blev rätt stolt. Och jag med! :)
Lisa

2013-07-19 @ 18:00:36
Postat av: Thilde

Inte illa! Hon är så jäkla grym den där Sienna ;) Benjamin slår mig bara med sina skor, och inte fan försöker han ta på dem, tvärtom! Haha

2013-07-19 @ 19:28:42
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Fru Cissi

Sötnosen!! En riktig järnvilja hon har! Kommer bli kul i tonåren... ;)

2013-07-19 @ 19:33:18
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ 130510

Skönt att hon kan tala om vad hon vill :)

2013-07-20 @ 08:47:15
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Kim

Wow!! Häftigt att hon ändå kommunicerar vad hon vill och så tydligt! Tror de små förstår mycket mer än man föreställer sig...

Svar: Ja! Det är helt sjukt! En gång frågade jag henne var hon lagt sin tandborste (tio minuter innan hade hon sprungit iväg med den), och hon visade mig var hon lagt den- i bokhyllan. Så dels fattade hon frågan, och dels kom hon ihåg det! Så häftigt!
Lisa

2013-07-20 @ 11:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0