Mattips

Tidigare har jag tipsat om vad jag trodde var världens snabbaste maträtt för barn; bananpannkaka. Men förra veckan kom min kompis Maria med en ännu bättre idé, nämligen pyttipanna. Hur kan jag inte ha tänkt på det? Klippa av en flik, häll ur innehållet i ett stekjärn, fräs lite och vips så är maten klar! Sienna var lite tveksam till det först, men ketchup löser det mesta. När Maria nämde det kände jag mig som världens mest korkade småbarnsförälder som inte hade kommit att tänka på denna maträtt innan, men när jag berättade det för Thilde och Renata så blev det lika fågelholksliknande som jag. Mohahaha. Alltså är det inte bara jag som har missat denna smidiga maträtt. Därför tänkte jag att den kan vara värd att tipsas om. Jag hade liksom blivit lite bitter själv, om någon hade kommit om tre år och frågat varför jag aldrig serverade min unge detta när jag hade ont om tid, och jag kunnat räkna ut alla minuter jag förlorat på att steka falukorv istället. Så tips- pyttipanna finns!
 
Rättelse: man behöver inte ens steka den! Den går att micra!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla ♥ 130510

Det är väl så enkelt så man inte tänker att detfinns ens :P Egentligen finns det ju massa såna snabbrätter :) Som typ Pasta bolognese och sånt :)

2013-07-25 @ 12:38:45
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Man kan göra god pyttipanna själv också.........;)

Svar: Dude, nu var poängen att det skulle gå snabbt! Typ om man kommer hem med ungen 16:55 och hon tror att hon svälter.
Lisa

2013-07-25 @ 14:47:46
Postat av: Madde

Snälla, skippa falukorven. Om du hade vetat vad den innehåller så hade du nog inte gett den till Sienna fler gånger. Den är faktisk vidrig på många sätt.

Svar: Haha jag vet! Jag minns fortfarande när du berättade om den dokumentären du såg. Men jag tänker att om ungen gladeligen äter fimpar, sitt eget snor och dricker havsvatten så är några blodkärl och klövar hit och dit inget problem. /vegetarianen. :P
Lisa

2013-07-25 @ 17:36:49
Postat av: Thilde

Gissa vad Benjamin fick till lunch idag..;)

2013-07-25 @ 17:59:37
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Natalie

Snabbt ska det va! :)

2013-07-25 @ 20:58:24
URL: http://nataliepettersson.blogspot.com
Postat av: Carolina

Tyvärr går inte pyttipanna hem hos våra kids (iaf inte hos Minna).. Vår favorit vad det gäller snabba maträtter är nog blodpudding.. Och det gillar båda tjejerna!! Men jag och sambon äter det inte..

2013-07-25 @ 23:33:08
URL: http://carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0