Orättvist ordförråd

När vi var i Bulgarien sa Kim att det inte var en semester, utan en språkresa. Sienna snackade nämligen hela tiden, och framförallt så började hon att använda nya ord "rätt". Och det har fortsatt sen vi kom hem! Titta och där har hon sagt länge, men nu är det tittut, boll, sko och skål som tjatas. Hela tiden berättar hon vad hon ska göra eller vilken leksak hon ska hämta, och skitsur blir hon när man inte förstår. Jag lider lite med min mamma som ska vara barnvakt på lördag, eftersom ungen ibland är allt annat än tydlig. Men mest lider jag med mig själv. Hon säger nämligen fortfarande inte mamma. Vissa sex-månaders ungar kan säga detta! Visst har Sienna fått ihop stavelserna, men det är ju inte lika charmigt när hon kallar lampan för det. Det hade inte svidit så mycket om hon struntat i Kim också, men det är ett jäkla tjat om "dada och baba" här hemma. Varför får han två ord och jag får inget? Rätt orättvist kan jag känna.

Kommentarer
Postat av: Sanna - ung 3barnsmamma

Sv: Jag förstår verkligen inte att det kan vara sån skillnad, kanske inte alls beror på könet utan på personligheten. Men jag vet inte :) jaa satsa på en son;)

2013-07-16 @ 12:02:49
URL: http://mpbliv.blogg.se
Postat av: terese

jag såg de fina byxorna på sienna i förra inlägget:)

Tror hon kör, save the best for last?! (med mamma ordet;))

2013-07-16 @ 13:03:36
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: terese

såg de fina byxorna på sienna i förra inlägget=)!

Tror lilltjejen kör, "save the best for last" med mammaordet! ;)

2013-07-16 @ 13:04:34
URL: http://tesslashes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0