Otursdag i trevligt sällskap

Sienna har haft en riktig otursdag idag. Eller klumpdag. Hon har trillat ner från sandlådor, skrapat handflator, fastat i buskar och skrapat upp näsan och hakan. Nu ser hon ut som en liten tecknad rumpnisse med sin röda nos, men söt är hon. Som tur är hade vi bra sällskap av Thilde och Benjamin. Vi hade bestämt att vi skulle fika hos mig, men eftersom vi inte varit noga med vem som fixade vad hade vi båda köpt kakor. Trevligt. Ännu trevligare att det blev massor över, så nu har jag och Kim en hel drös med fredagsmys-kräng. Ungarna blir bara knäppare och knäppare runt varandra. Sienna far omkring och puttar en något ostadigare Benjamin, men ber sedan om ursäkt genom att räcka honom en spade. Benjamin sliter i Siennas tofsar och slår henne, men ger henne sedan mat. Sienna sliter tillbaka alla leksaker Benjamin lånar, men häller gärna sin dricka rakt ner i hans strupe... och så vidare. Svårt att besluta hur man ska förhålla sig till andra barn kanske? Bra att de får öva på varandra. Och att jag och Thilde känner varandra så väl att vi utan problem läxar upp varandras ungar eller räddar den för tillfället utsatta. Nu sover min lilla rumpnisse sedan 20 minuter tillbaka, och jag håller alla tummar och tår att det inte betyder att hon vaknar klockan fem imorgon. Det är nämligen Kims tur att ta henne. Och det vägrar han om hon vaknar så tidigt. Trist för mig.
 
Två helknäppa men ursöta ungar
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Sötnosar :)Bra att träna på varandra, bra att ni säger till varandras!

2013-07-12 @ 18:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0