Seg tisdag

Jag tror att tisdagsguden har något komplott mot mig. Bara för att jag ogillar tisdagar ska den jävlas lite extra liksom. Dagen började med att Kim, på min sovmorgon, kastade in en pratglad unge till mig klockan halv åtta. För att han skulle ner i tvätten. Sienna älskar tvättstugan, men hon fick inte följa med och då var han ju tvungen att väcka mig. Dessutom fick jag en utskällning för något, men jag var så yrvaken att jag minns inte vad. Och enligt Kim har det inte hänt. Say what? I alla fall, sen var jag ju tvungen att hjälpa till att tvätta, vilket leder till ryggont resten av dagen. Därefter regnade det, och då måste man ju städa. Eller, vi hade kanske varit tvugna även om det varit strålande sol, men nu passade det liksom bättre. Lika tråkigt var det dock för det. Och inte blev det bättre för ryggen. Sienna tyckte också att dagen var pest och kontrade med att bara sova strax över en timme- vilket har gjort att hon har gnällt konstant sedan hon vaknade klockan 13. Dessutom har hon snubblat i sina fina nya skor och skrapat upp den redan ynkliga näsan och båda sina knän. Blä. Men vi har i alla fall mutat till oss kaffe av Kims mormor och kollat på lite smågrisar på Almvik, så helt genomdeppig har inte dagen varit. Kanske kan få till en tisdagslista i alla fall?
 
  • Kim har semester
  • Jag fick inte 14 barn. Det såg inte skönt ut att mata dem samtidigt.
  • Trots lite regn kan solen inte låta bli att dyka upp då och då
  • Sienna äter fortfarande som en häst
  • Ungen däckade utan problem vid 18
 

Kommentarer
Postat av: Thilde

Låter onekligen som om vi haft lika sugigt oflyt idag! :p men min däckade också nu kl18!! Yeey haha

2013-07-30 @ 18:24:20
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: terese

vad e det som fattas din rygg? ush ja detta väder. jag hade oxå planer på att städa då sovrummet renonverats färdigt och hela huset därav blivit förpestat... jag satte igång diskmaskinen;)

2013-07-30 @ 22:40:39
URL: http://tesslashes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0