Midsommarhelgen

Vi är tillbaka i civilisationen. Jag några myggbett rikare, Sienna med ett skrapsår på nosen och en spåga i foten och Kim bara allmänt risig. När pappa ringde och frågade om vi var hemma hela och rena fick jag vackert erkänna att vi varken var det enda eller andra. Men det är tecken på en bra helg! Vi grillade, spelade spel, tog kvällsdopp och busade med ungar och en mops. Inte konstigt att Sienna råvägrade att sova både på dagtid, på kvällen och mitt i natten (!). Rutiner i all ära, men har man kul så har man och då funkar de inte. Så resonerade i alla fall Sienna. Jag höll inte med, men det struntade hon i. Men med tanke på hennes ögongnuggande just nu har jag en känsla av att hon ångrar sig lite. Ungefär som när vi vuxna dricker för mycket; när man gör det är det kul och "lätt värt det", och morgonen därpå tycker man inte riktigt likadant. Så man kan säga att Sienna har en bebisbakfylla, fast utan fyllet. En härlig helg har det i alla fall varit, och jag hoppas vi kan våldgästa Josse nästa år också. Fast jag vetisjutton om hon håller med, då hon inte har barn och kanske inte riktigt uppskattade att de andra gästerna väckte henne vid 06 varje dag när de lekte högljutt. Förutom idag. Då väckte jag henne genom att starta brandlarmet.
 
Små mopsarna, små mopsarna, är lustiga att se
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Lilla Bebis- hon kommer nog att va trött i flera dagar :)Hoppas hon ( och ni ) sover ikapp sej så hon blir redo för nästa trip!

Svar: Hela veckan blir en sovvecka. Alla tupplurar ska intas hemma, och blir förlängda till 2,5 timmar om hon vill. :)
Lisa

2013-06-23 @ 19:54:29
Postat av: Camilla ♥ 130510

Låter ju som allt var som det skulle iaf och att alla hade roligt :D Utom kanske värden ;)

2013-06-23 @ 20:30:35
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Elina

Ni verkar ha haft en bra midsommar (men tänk så jäkla skönt allt hade varit utan dessa mygg alltså), så härligt och hoppas "söndagsgodiset" var gott ;)

2013-06-24 @ 09:28:09
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Cuison

Haha ja, finns det någon unge som sov sig igenom midsommar? Här hemma vägrade ungen alla sina sovstunder också och nu lever vi lite på ett midsommarefterskalv där hon tror att det är ok att hoppa över vilostunderna nu också. Icke! :)

2013-06-24 @ 10:40:56
URL: http://www.cuison.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Bra upplägg där med en sovvecka :) Passa på du också.

Svar: Svårt att sova när man har en bra bok (och två kassar fyllda med fler!) som väntar. :P Tack för idag!
Lisa

2013-06-24 @ 11:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0