Min dotter

Ibland blir jag lite nervös att folk som inte känner mig inte förstår hur mycket jag älskar Sienna, eftersom jag är ironisk och spydig här på bloggen. Alltså ska jag berätta det. Jag älskar henne så mycket att mitt hjärta känns som att det inte får plats och jag har svårt att andas.
 
Jag älskar hennes halsvalk
Hennes underbara lukt
Känslan av hennes knubbiga hand i min
Hennes hjärtliga skratt
Hennes charmiga leende
Jag älskar glimten i hennes ögon,
och den busiga blicken
Jag älskar hennes humor,
hennes energi och humör
Jag älskar hennes galna upptåg,
hennes gosiga ben och mjuka rygg
Hennes bångstyriga hår och vackra ögonfransar
Jag älskar hur hon försöker kommunicera,
och hennes glädje när hon lyckas
Jag älskar hur hon skiner upp när hon ser människor hon tycker om,
och hur hon påverkar andra
Jag älskar hennes förtjusning i musik
och hur hon tycker om djur och andra barn
Hennes mod, framåtanda och envishet
Känslan när av hennes armar runt min hals
Hennes pussar
Glädjen när hon leker med sin pappa
De knubbiga kinderna och den valkiga rumpan
Det lilla musbettet på örat
Hennes värme
Jag älskar att hon är hon, och att hon är min dotter
Jag älskar dig, Sienna
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Thilde

Underbart fint!
Kärleken till ens barn, den renaste av kärlekar <3

2013-06-14 @ 14:40:04
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Mellton

Tro mig det förstår man! Jag älskar när man lever MED sina barn och inte FÖR sina barn. Barn kan lära sig ironi, det har jag tre bevis på:)

2013-06-14 @ 16:17:41
URL: http://www.mellton.com
Postat av: Anonym

Så underbart skrivet! Men oroa dig inte Lisa, din kärlek lyser igenom bloggen 100 gånger om. Sienna är one lucky girl!

Kram

2013-06-14 @ 18:20:09
URL: http://bubblanochjag.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Naaaaw så fint, mårrmårr får liten tår i ögat:)Även om du ironiserar o skämtar så lyser kärleken igenom, ingen tvekan om det:)Håller med Thilde- finns ingen större kärlek än den man känner för sina barn. Och man blir förälskad i barnbarn också!

2013-06-14 @ 19:10:29
Postat av: terese

nah! har aldrig tvivlat! vet de som skriver så gott om sina barn hela tiden, laddar upp bilder på deras hjärtegull.. o sen ser man dem med barnen hur de skriker, gnäller o ignorerar dem=P

2013-06-16 @ 20:53:19
URL: http://tesslashes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0