Paus från vilan

Idag bröt vi vår vila och tack till Leos lekland med några från föräldragruppen. Jag höll på att bli galen av uttråkning och Sienna hade nästan börjat klättra i gardinerna. Hon fick dock vila middag ostört här hemma, och lägga sig i lugn och ro för kvällen här hemma, så jag tycker ända att dagen räknas som en vilodag. Förutom de två högljudda timmarna på Leos då. Hur sjutton kan man glömma att det är sommarlov?! Och dessutom dåligt väder. Big mistake. Ungen hämnades dock rejält på mig för min miss. Först genom att sno mat av andra människor och komma tuggandes på pommes medan jag städade efter hennes måltid (potatismos!) och sedan genom att försvinna spårlöst och inte bli hittad förrän hon var halvvägs upp för en rutchbana. Tur att jag fick öva häromdagen när hon stack från cykelförrådet medan jag låste cykeln, annars hade nog Elin från mammagruppen fått se en hysterisk Lisa. Den gången hittade jag henne vid gungorna. Nu ligger i alla fall ungen lugnt i sin säng, och jag funderar på om jag kan sy fast en gps i hennes kläder.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Naaw va söt dress hon har :) Ni skulle ha följt med oss i måndags istället. Bara Elin och tre andra barn. Skit bra! :D

Svar: Haha ja, det hade varit trevligare! Men det hade sabbat den heliga vilan. :P
Lisa

2013-06-26 @ 22:21:21
Postat av: mamma/mormor Lena

Busunge :) Det dröjer inte länge innan hon är tonåring- då du ;)

2013-06-27 @ 08:43:05
Postat av: terese

Jo jag hade behövt ngt preventivmedel mot rikliga kvinnliga besvär=P Bara det Loke är ett p-pillabarn och spiral har jag inte vågat mej på än.. Men det blir nog efter denna kiddisen;)

2013-06-27 @ 09:23:57
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Elina

Så mysig dress och en gps är ingen dum idé, haha ;-)

2013-06-27 @ 13:42:44
URL: http://www.volanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0