Räkningar

Räkningarna är betalda. Jag älskar att göra det! Fixa med papper, knappa in nummer, anteckna, räkna, föra över från konton. Då känner jag mig smart. Förutom när man sedan får tillbaka pengar från exempelvis telia, med motivieringen att man faktiskt inte hade någon räkning hos dem. Och man måste bläddra igenom allt och upptäcka att man kanske betalt mobilräkningen till fel bolag. Då är det lite trist. Inte för att det händer varje månad. Men det kan ha hänt. Kanske. Jag skyller på att jag var gravid. De sista månaderna innan Sienna föddes var jag så förvirrad att jag faktiskt inte fick betala räkningarna alls av Kim, utan han tog över. En annan sak som är hemskt frustrerande är när det inte går jämt ut. Idag hade både jag och Kim alldeles för mycket pengar kvar efter att alla räkningarna var betalda, och jag tror att jag hann slita av mer hår än vad mitt lyxschampoo kan rädda innan jag kom på anledningen- vår föräldrapenning har redan kommit in, trots att det står att den inte ska dyka upp förrän imorgon. Inte mig emot; jag gillar när allt kan fixas på samma dag. Men nu har jag börjat stressa upp mig för att de kanske gjort fel och att vi får den imorgon också... och då blir det en jäkla massa klydd och telefonköande. Ta ut problemen i förskott? Vem? Jag? Kan jag väl aldrig tro. Telia har i alla fall inte fått pengar av oss, så då är väl hälften vunnet.
 
Givetvis var pengarna på kontot i morse. Och givetvis hade inte försäkringskassan skickat dubbelt. Jag hade glömt ta bort datumen, så hyran hade inte dragits från mitt konto än (passande nog är hyran ungefär samma summa som jag får i mammapenning) och Kims mobilräkning hade inte dragits från hans (vilket motsvarade summarn från hans pappadag). Detta tog mig tre samtal till banken att lösa. Stackars stackars bankpersonal som måste vara artiga mot knäppisar som mig varje dag.

Kommentarer
Postat av: S

Jag gillar att betala räkningar i den mån att det är skönt när det är gjort ;). Sv. Det är svårt, nåt annat ska jag inte säga men det känns så himla bra när man kommer tillbaka och allt har gått kanon :) peppa dig själv innan.

2013-06-25 @ 18:17:40
URL: http://Lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Mellton

Ha ha, kan tänka mig att det var strävigt när det blev fel, men du roade mig på köpet iaf! Ingenting görs förgäves:)
Kram Mellton.

2013-06-25 @ 21:50:38
URL: http://www.mellton.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0