Trappjakt

För att inte bryta ett vinnande koncept tänkte jag, Kim och Sienna besöka en lekplats idag också. Idag hade vi siktet inställt på temalekplatsen i Hammars park. Den var jättefin! Havstema, med båtar, hajar, krabbor och... absolut inga trappor (Siennas nya favorit), få gungor, och inga räcken som hindrade ungarna från att störta 1,5 meter ner vid minsta snesteg. Hade Sienna varit sex år hade hon nog varit i himmelriket. Nu var hon mest förbannad för att hon inte fick ta ett enda steg på egen hand, och jag var nära en hjärtattack. Vi åkte därifrån rätt fort, men är man temasugen så är man, så vi begav oss mot Afrikaparken i Bunkeflostrand. Och hittade den inte. Vi hittade en annan som inte heller hade trappor eller räcken, men inte den jäkla parken med djungeltema. Hur svårt är det att hitta en stor giraff i Bunkeflo? Kim gav sig iväg på jakt med bilen medan jag och Sienna letade till fots. Och tillslut hittade vi den och strålade samman. Jag klättrade lite på djuren och Sienna klappade dem men Kim gick mest och snyftade för att här inte heller fanns trappor. Då mindes jag ett dagis jag och Sienna hade passerad, och voila: liten rutchkana, hängbro, skyddsräcken och tappor i mininivå. Hallelulja! Helt perfekt för lilla Busmus, som var i himmelriket. Vad jag önskar att jag hade en stor trädgård och svinmycket pengar, så jag hade kunnat ge en sån här till Sienna. Nu tror jag att vi kommer att hänga här varje helg. Hon protesterar kanske när hon börjar närma sig tonåren, men knappast innan dess.
 
Vettig unge insåg att man kunde krypa över lekbron när det var läskigt att gå. Tyvärr var det bara läskigt första gången, för de andra sprang hon. Då tyckte jag genast att det kändes som 5 meter istället för 40 cm.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ereeka

Svar; haha, ellerhur :D

Vilken söt liten ställning! :D

2013-06-09 @ 19:23:09
URL: http://ereeka.se
Postat av: Thilde

Är det illa att jag och Alex hängde i afrikaparken redan före Benjamin föddes? ;p

2013-06-09 @ 19:48:53
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ BF Maj

Dom borde tänka mer på dom mindre barnen :(.

2013-06-09 @ 20:53:21
URL: http://mirabilibus.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det ser ut som en perfekt liten lekplats för Sienna!

2013-06-10 @ 08:25:51
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till 2 prinsessor

Ser ut som en helt perfekt lekpark! ;)

2013-06-10 @ 09:31:14
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0