Mask i magen?

En av mina mardrömmar har blivit sann. Kanske. Jag tror att Sienna har mask i magen. Visserligen kan det vara så att jag tror detta eftersom vi pratade om det i föräldragruppen i torsdags, och jag upptäckte eländet igår, men vad kan det annars vara? Små vita strängar på Siennas rumpa. De rör sig inte. Och hon är inte irriterad. Och det verkar inte klia.... och hon har i och för sig ätit grapefrukt som innehåller små vita trådar. Men ändå. Jag tror att det är mask. Och är så äcklad att jag måste tvinga mig själv varje gång det är dags för blöjbyte, eftersom Kim är på jobb. Och nu tycker jag att det kliar på mig själv. Om jag känner efter riktigt riktigt noga. Och nu gråter jag. Kan man ta medicin utan att vara säker på vad det är? Någon som tillfälligt vill adoptera min dotter och söva ner mig tills detta är borta? Insekter (och detta räknas som en sådan!) är inte min grej.

Kommentarer
Postat av: Maria

Aww men gumman då! Ring sjukvårdsrådgivningen. 1177. Dom kan säkert ge dig lite svar! Du fixar detta!
Styrke kram och en krya på lilla magen kram till lilla Sienna (om det nu är mask)

Svar: Tack för tipset! Jag ringde och de hade vettiga råd och kalra besked. Och det verkar inte vara mask. Skönt!!
Lisa

2013-03-09 @ 08:19:38
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :)

Åhh då får du säga till om glassen var något att ha! :)

OM det är mask i magen, borde dom inte röra sig då? Håller tummarna att det inte är det iallafall!

Postat av: Camilla ♥ Gravid

Oj vad läskigt det lät :/. Hoppas det inte är mask!

-Nä men min barnmorska säger inte så mycket :/. Hon pratar mest om ifall jag känner nåt sug efter cigaretter (jag slutade röka direkt när jag fick veta att jag var gravid) och så tipsar hon väldigt mycket om att det finns god alkoholfri öl.
Så vi får aldrig veta så mycket om lilleman OM vi inte frågar. Utan bara tjat om cigg och öl....

2013-03-09 @ 14:28:41
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Johanna

Mask i magen är inte farligt! Och skulle du själv
få det så tar du tabletter EN gång sedan dör de! Chilla! Stackars lilla tös! :) de brukar röra på sig så det är nog lugnt, dessutom ser man dom sällan. Testa sätt en "sår"tejp över rumphålet(givetvis löst mellan skinkorna) när hon sover så ser du om det fastnat nåt!

Svar: Det var nog inte mask, så jag har andats ut igen. Vet att det inte är farligt, men det är så förbaskat äckligt! :P
Lisa

2013-03-09 @ 17:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0