Siennas fem nej

Förutom att stoppa en massa saker i munnen, är det fem saker Sienna inte får göra; och därmed tycker är jätteroligt!
 
  • Dra i sladdarna- gör man det åker nämligen listspikarna ut och de är som ni kanske läst ingen favorit hos mig. Stor favorit hos lillskrik dock.
  • Dra av mamma glasögonen. Jättekul, tycker Sienna. Mindre kul tycker jag som har billiga skitglasögon som dels lätt kan gå sönder och dels inte har smuts och fettavvisande glas. Om Sienna ens funderar på att nudda dem blir de så smutsiga att jag måste tvätta dem resten av dagen.
  • Stänga av datorn. Men den gröna knappen bara väntar på att få tryckas på! anser bebb. Jag förstår att den är frestande, jag är också mänsklig. Men trycks den på försvinner liksom det jag håller på med från skärmen. Och det kan inte vara värt det, tycker jag. Ska vi slå vad? undrar bebb.
  • Stå upp i matstolen. "Vadå säkerhetsbälte? Vrider man bara så här och drar lite där och ålar lite så voila, är någon fri. Hemskt kul, framförallt om det görs när mamma tittar bort. Då blir det en sån häftig reaktion när hon vänder sig om." Hjärtattack kallas det, snorunge.
  • Dra upp saker ur papperskorgen. Det är ingen förvaringslåda. Det är skräp! Obarnvänligt, halväckligt och i vilket fall som helst inte kul. Jodå, skitkul, tycker Sienna.
Titta, här har ni glömt ett chokladpapper!

Kommentarer
Postat av: Daniela

Det är klart att man måste göra det man absolut inte får! ;)

Nä men nu "ljög" jag kanske. Håret kanske syntes först i v.32. Jag får rota fram bilder o kolla.

KRAM

2013-03-02 @ 09:48:42
URL: http://panylund.blogspot.se
Postat av: Maria

Haha att läsa din blogg är numera en prioritet för mig gumman för gud vad du får mig att skratta! Förstår "amen du får inte!!!" frustrationen! Den har man ibland några gånger per dag! :p

Svar: Haha ja, ungarna ger sig liksom inte heller! Att de orkar fortsätta försöka! :P
Lisa

2013-03-02 @ 09:49:24
Postat av: renatas.blogg.se

Hahahaah naw, inte lätt att vara liten och nyfiken =)

Jag har förresten beställt nya brillor som ska vara smuts och fettavvisande - spännande att de om det är nån skillnad!! HATAR smutsiga glasögon =)

Fredagsfitness är uppe nu... hehe

2013-03-02 @ 10:41:09
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: elin

Jaa, gudars vad roligt det är att göra saker som är ajaj. Haha.

2013-03-02 @ 19:54:51
URL: http://owlandthecity.blogg.se
Postat av: lena karlberg

Lura henne- det är du ju bra på ;) Lägg barnvänliga men nya spännande saker i papperskorgen, förvara skräpet i en annan, icke åtkomlig papperskorg. Så är hon sysselsatt medan du putsar brillorna.

Svar: Haha det vore en idé. Men nej.
Lisa

2013-03-02 @ 19:57:17
Postat av: Monica-Gravid med nr 1

Haha, underbart! :)

2013-03-02 @ 20:44:38
URL: http://mookpersson.blogg.se
Postat av: johanna-tvillingmamma

åh! haha, förstår inte att allt som är nej kan vara såååå intressant ;-)

2013-03-03 @ 01:27:41
URL: http://www.tvillingmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0