Speedy Gonbusmus

Kim har varit hemma från jobb sedan i tisdags. Detta har försvårat de dagliga rutinerna lite för mig och Sienna. I vanliga fall kan jag låta henne härja själv i andra rum än de jag befinner mig, medan jag städar, diskar, lagar mat etc. Så länge jag hör eländet vet jag nämligen vad hon sysslar med. Typ river ner alla DVD-filmer eller flyttar stolarna som är i vägen för hennes gåvagn. Det är när hon blir tyst jag kommer rusande, för då är det med största sannolikhet en listspik eller något från papperskorgen i hennes mun. Men om man har en snorig sambo i vardagsrummet, med TV.n igång, hostande och harklande och snytande, så är det rätt vårt att höra den lilla Busmusen. Därför har jag hållt henne i samma rum som mig hela veckan. Och Sienna har hatat det. Så idag rymde hon. Inte särskilt långt, men tillräckligt för att hennes stackars moder skulle få lite känningar i bröstet. Jag stod i köket och diskade, och när jag vände mig om var hon borta. Hon var inte i gästbadrummet, inte i hallen, inte i sitt rum och när jag kom till vardagsrummet och fann det tomt var jag nästan hysterisk. Jag inser att hon omöjligt kan ha låst upp ytterdörren och traskat ut, och lika osannolikt är det att hon lyckats ta sig ut på balkongen eller genom ett fönster, men ju längre tid hon är oövervakad desto större risk är det att hon hittar på bus. Hon var i badrummet och skrattade åt sin pappa som kissade. Vuxna som kissar är hysteriskt kul tycker Sienna. Jag tyckte inte att det var lika kul och gav Sienna en liten uppläxning. Hon skrattade åt mig med.
 
Dagens busmus ogillar blixten nästan lika mycket som att inte få härja fritt i rummen

Kommentarer
Postat av: Camilla ♥ Gravid

Haha tur hon bara rymde dit :P Hur det nu kan va så kul att se nån kissa haha.

-Ja det var verkligen skönt. Han får gärna stanna några veckor till :)
Usch njursten är ju inte så jäkla kul det heller :/

2013-03-15 @ 11:39:55
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: frida

Hahahahahh speedy gonbusmus

Svar: Hahaha typiskt att du påpekar det. Vi har knäpp humor! ;)
Lisa

2013-03-15 @ 13:23:11
Postat av: Cuisette

Jag undrar om inte hela grejen med att bli mamma handlar om just det här.. att bli halvt ihjälskrämd titt som tätt. :)

2013-03-15 @ 13:56:27
URL: http://www.cuison.se
Postat av: Lina

Hihi!! Hon har så söt liten antenntofs på huvudet.

Ha en skön helg!

2013-03-15 @ 15:17:11
URL: http://bubblanochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0