En konstig natt

Denna natten var skum. Jag la mig redan vid 21 för att få nio timmars sömn. (Jag är en sån som sover mycket. Får jag mindre än åtta timmar är jag knäckt. Detta har inte ändrats sedan jag fick barn.) Vi hade visserligen tvättpass till 22, men Kim skulle ta de sista två rundorna. Vid 02 väcker Kim mig och hojtar att han ska ner i tvättstugan eftersom han somnat framför TV:n. Be my guest. Jag hade dock inte gått ner i källaren mitt i natten om jag så hotats med en pistol, men om han känner att han klarar det utan en hjärtattack så är det klart välkommet. Hade det avrit jag hade jag offrat kläderna. Lite nobelt lovar jag att hålla mig vaken ifall något skulle hända. Det misslyckades. En halvtimme senare vaknar jag av att Sienna leker i sin säng. Kim är fortfarande i tvättstugan och jag inser att killen seriöst inte bara hämtade upp tvätten, utan satsade på att VIKA den där ner mitt i natten. Sienna börjar vråla och jag upptäcker att vi glömt lägga ner extranapparna i sängen och att hon nu lackar för att hon blivit av med sin. Napp-påfyllning och ungen somnar efter lite protester. Kim kommer upp och jag berättar att Sienna vaknat. Han berättar att hon var vaken redan innan han gick ner, och alltså lekt i sin säng sitt mörka rum i nästan en timme. Jag hinner oroa mig för att hon får för lite sömn om hon sitter och leker varje natt, innan jag däckar igen. Vaknar av Kims larm halv sju. Ungen har inte kallat. Panikartat ber jag Kim lyssna så att hon andas innan han går till jobb, för jag vågar inte. Ungen andas. Jag somnar om. Vaknar 8. Hinner nästan få en hjärtattack, sedan hör jag Sienna hosta till. Då har hon alltså passat på att sova två timmar längre för att hon var vaken och lekte mitt i natten. Denna dealen funkar för mig. Bara hon förvarnar mig om sina planer nästa gång, för 11 timmars sömn är mycket till och med för mig.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Elva timmars sömn? Låter overkligt i min värld hahah.. jag vill med sova :)

2013-05-08 @ 15:39:46
URL: http://lisajadeholt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0