Klämöde

Jag är hemskt nöjd. Igår var det ju avslutning på babysången på Lindeborg, och alla hade pyntat sina bebisar lite mer än vanligt. Alla utom jag då, som kom med en halvsmutslig rödgråten unge med fläskläpp och sår på hakan. Men i alla fall, det var hårband hit och volanger dit och bebisherrarna hade stiliga hängslen. En liten tjej hade en underbar klämma med en blå rosett på, som jag blev kär i. Dessutom hade ungen mycket hår, vilket betyder att klämman inte var en mesig bebisklämma som många är och som då inte fungerar på min hårfagra dotter. Jag tänkte hela tiden att jag skulle fråga mamman var hon hade köpt detta underverk, men distraherades lite när avslutningstårtan dukades in, och när tårtan var uppäten hade jag glömt bort det. Men idag när jag skulle betala på ICA attackerade Sienna en hylla så att saker föll ner, och när jag skulle ta upp dem såg jag var det var för prylar- hårklämmor. Och gissa vad som hängde i mitten? Den underbara klämman! Med en nästan lika söt kompisklämma i samma förpackning. Ibland är ödet rätt trevligt. Nu har jag givetvis lagt klämmorna på Siennas rum, och hon sover, så jag kan inte visa dem. Jag bjuder på en bild på den imponerande tårtan istället.
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Åhh, vilken fin fin tårta! Men nu blev jag nyfiken på de där klämmorna.. Visa, visa!! ;-)

2013-05-23 @ 21:27:44
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: Amanda

Hm.. Hade du tejpat fast en såg på hennes haka? Du vet väl att det är LIVSFARLIGT?!

(Skrattar självgott åt min humor)
(Skrattar fortfarande)

2013-05-23 @ 21:55:19
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: frida

Jag är imponerad av att du kan skriva ett hyfsat långt intressant inlägg om en jävla klämma. Bra gjort! ;)

2013-05-23 @ 22:24:33
Postat av: Madde

Bebisherrarna..?! Haha, vilken underbart uttryck. :-p

2013-05-23 @ 22:49:30
Postat av: S

Oj vad tårtsugen jag blev nu :)

2013-05-24 @ 17:51:16
URL: http://Lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: terese

det där med hår e en definitionsfråga (heter det så?!) En kompis dotter har precis blivit fyra år, och kan äntligen ha en liten liten spinkig tofs=P

Tror sienna, med ganska mycket hår, blir jättefin i klämman som jag e väldigt nyfiken på! Coolt att ni hittade den.

Tårtan var jättefin. Har en jag bygger fransar på som är sjukt skicklig på att göra sånt där. Så jag tänkte flörta till mej en tårta av henne i utbyte av fransar, hehe! =P

2013-05-24 @ 18:06:59
URL: http://tesslashes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0