Liten sjukling

Sienna är ynklig. I måndags upptäckte jag att hon var lite kletig i ögonen, och eftersom hennes minikompis Benjamin hade ögoninflammation (och vi träffade dem i lördags), så höll jag andan och bad att det inte var det. Det var det. I tisdags vaknade hon igentäppt och hemskt ledsen, vilket jag också hade gjort om det kliat och gjort ont i mina ögon och jag inte kunde se. Så jag ringde till vårdcentralen, fick en tid, och efter en blick på Sienna fick vi utskrivet ett recept på ögonsalva med antibiotika i. Yey, tänkte jag, nu blir Sienna frisk direkt. Och det hade hon nog blivit, om vi fått in den jäkla salvan i ögonen på henne. Vi har försökt två gånger om dagen sedan i tisdags, och jag tror bara vi har lyckats en gång i ett öga. Jag inser att det inte är så skönt att bli fasthållen medan någon bänder upp ens ömma ögon och kletar ner dem ännu mer, men det är inte saltsyra vi kastar in i ögonen. På Sienna låter det som att det är det. Så nu håller vi tummarna att vi blir bättre på fasthållandet illa kvickt, för att gå tillbaka till läkaren efter en vecka med en lika sjuk unge känns sådär kul. "Fungerade inte salvan?" "Vet inte... vi fick aldrig in den i ögonen på henne". Snopet.
 
Ledsen och halväcklig minilama

Kommentarer
Postat av: Maria

Naaw stackars lilla gumman! Inte lätt det här med mediciner och liknande... Kämpa på! Snart vänder det förhoppningsvis! Kram

2013-05-09 @ 11:56:47
Postat av: Maria

Naaw stackars lilla gumman! Inte lätt det här med mediciner och liknande... Kämpa på! Snart vänder det förhoppningsvis! Kram

Svar: Det ska i alla fall vända innan tisdag, för jag vägrar ställa in ytterligare en play-date. :P
Lisa

2013-05-09 @ 11:56:53
Postat av: frida

Amen näää stackars liten :( så himla söt bild dock, hon har verkligen lyckats med "tycksyndommig"-posen. ♥♥♥

2013-05-09 @ 13:23:50
Postat av: Emma

Håller med, vädret gör verkligen sitt. Gud va man har längtat! Men sen dess har det vart ganska dåligt väder. Hehe.
Hoppas hon kryar på sig snart!

2013-05-09 @ 13:53:18
URL: http://eembla.blogg.se
Postat av: Thilde

Får sååå dåligt samvete :( kan de inte ge er sån flytande som Benjamin fick? Hans gick över på en dag av de :/ jäkla skit :(

2013-05-09 @ 15:24:13
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Annika

Ring dom imorgon och be att få byta till droppar mycket lättare att ge till små barn

Svar: Detta är någon sorts salv-droppar. Jag tror att detta kan vara dropparna du menar...
Lisa

2013-05-09 @ 16:43:57
Postat av: Amanda

Stackars liten! Det går inte närsom sover? Koftan är en Odd Molly grandmas coat. Rekommenderar den varmt om du vill investera i ett allt-i-allo plagg. Perfekt på våren, kalla sommarkvällar eller bara som kofta!:-)

2013-05-09 @ 16:54:50
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Stackars Bebis! Ni måste hålla fast henne stenhårt, hur grymt det än är och liksom spärra upp ögonen. Inte lätt. Var noga med att tvätta ofta. Det brukar gå över av sej självt, men man snabbar på det med ögondroppar. Ring VC imorgon o fråga om de kan skriva ut droppar, mycket lättare än salva.

Svar: Alltså, det är en salva som man droppar i ögonen... inte smetar. Vi håller fast henne tills jag gråter lika mycket som hon. :(
Lisa

2013-05-09 @ 17:52:25
Postat av: Evelin

Stackars henne och stackars er! Om man bara kunde förklara för de små att det blir bättre om man får ta på lite salva- eller i vårt fall nässpray. Fruktansvärt att behöva hålla fast ju. Kram på er

2013-05-11 @ 20:07:54
URL: http://enlitengiraff.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0