Plan B

Idag skulle jag och Sienna träffa Maria och Elin. Vanligtvis när vi ska ses är det något som kommer ivägen- oftast en sjuk unge- men idag slog döttrarna på stort och blev sjuka båda två. Sienna har en hemskt ögoninflammation och Elin tyckte det var dags att testa revorm. Vi mammor är dock inte de som ger upp utan skickade ett snabbt sms imorse: nästa tisdag, samma tid, samma plats, samma planer? och bokade in en ny träff. Dagen har istället tillbringats med en väldigt trevlig plan B. Jag köpte med grötpuré och gav Sienna lunch utanför Vårdcentralen (där vi var klockan 11 och tiggde till oss antibiotikadroppar... vilket inte var svårt med en svullen och rödögd unge) och sedan däckade Sienna i vagnen medan vi gick till Rönneholmsparken. Väl där bredde jag ut min filt, plockade upp min bok och åt min banan. Och två timmar senare med ynka två sidor kvar vaknade Sienna. Nästan tajming. (Babblarna gav mig tid att läsa klart den, om någon undrar. Jag la inte ifrån mig boken med bara två sidor kvar. Det hade varit helgerån. Typ.) Varken jag och Sienna hade lust att gå hem, men det var dags för hennes mellanmål och en banan mättar ju inte något vidare (vad trodde jag?), så jag var lite villrådig. Då lös en skylt upp likt neonskyltarna i Vegas och jag såg hur ordet Konditori uppenbarade sig. Och dit in traskade jag med en rödögd skrikande unge (varför vill hon aldrig gå dit jag vill?) och frågade om de hade något min ettåring kunde äta. Sedan hade jag och Sienna vuxenfika i parken innan vi drog vidare till lekplatsen för att avsluta dagen med lite spring. Trots sjukdomar, misslyckade kläder (vem hade anat att det var så varmt?) och onyttiga mellanmål blev detta en hemskt trevlig dag. På en tisdag dessutom! Det tackar vi för.
 
Däri snarkade Sienna medan jag läste "Surt sa räven om rabarberna"

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja vilket väder vi har haft idag, underbart!

2013-05-07 @ 19:07:03
URL: http://lisajadeholt.blogg.se
Postat av: terese

låter mysigt! och vädret har verkligen varit strålande. inget man kunde tro för bara en vecka sedan=)

2013-05-08 @ 00:21:57
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Amanda

Det lät som ni hade en riktigt trevlig tisdag trots sjukdomar och varma kläder!:-)

2013-05-08 @ 11:24:47
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0