Spindeljävlar

Jag är rädd för spindlar. De är snabba, lömska och har alldeles för många ögon och kroppsdelar. Häromdagen kom Kim in i köket medan jag matade Sienna, och liksom pep till. Då hade han en spindel stor som en halv kackerlacka klättrande på sig, och trots min rädsla var jag ju tvungen att hjälpa min stackars sambo innan han svimmade. Så jag tog kökshandduken och liksom viftade ner den hemska varelsen, och sedan tog Kim över och gjorde sig av med eländet. Men idag var inte Kim hemma. Och den halva kackerlackans syrra bestämde sig för att komma på besök medan jag dammsög köksgolvet. Herrejäklar vad jag hade panik! Dessutom var ju Sienna hemskt nyfiken och förstod inte alls faran, utan skulle fram och titta på äcklet. En stund övervägde jag att låta henne försöka fixa bort kräket själv så jag slapp, men eftersom hon antagligen hade löst det genom att stoppa den i munnen så kändes det inte riktigt lämpligt. Alltså anföll jag den med en sko, sedan med papper för att avsluta med en nedspolning i vasken. Efteråt satte jag mig på golvet och snyftade hysteriskt... tills jag såg Siennas min. Livrädd. Hon var inte rädd för spindeln, men höll på att bryta ihop av min reaktion. Så jag tog mig samman och låtsades att det var en lek och började städa igen. Herregud, jag kan ju inte göra ungen spindelrädd! Hon är ju mitt spindeldödar-hopp inför framtiden.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Rätt tänk där- för inte över dina egna rädslor på Sienna :) Varför är du så spindelrädd- det är ju inte jag ;)? Jag fångar mina med den där "dammvippan" i olika färger, håller den nära spindeln, varpå den anfaller o hoppar på, jag skakar till den över köksvasken o kimzalabim så ligger den där och är bara att spola ner. Lätt som en plätt, hahaha!

Svar: Denna var så stor att den hade ätit upp dammvippan.
Lisa

2013-05-17 @ 12:06:30
Postat av: Thilde

Din mammas knep är ju perfekt!! Det ska jag lätt börja använda

2013-05-17 @ 13:10:44
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Evelin

Hehe ja dessa jäkla djur! Jag hatar oxå spindlar men den där råttan asså... Jag skriker inte ofta till i skräck men då.. hua! Inte lika lätt att spola ner heller, tur jag slapp ;)

2013-05-17 @ 13:15:34
URL: http://enlitengiraff.blogspot.com
Postat av: Jenny

Varför tog du inte den med dammsugaren bara?
Så gör alltid jag, man ska bara låta dammsugaren vara igång en stund sen.

Svar: Är det säkert att de dör då? De växer liksom inte till sig och smiter ut efter ett tag? Eller lyckas yngla av sig därinne? :P
Lisa

2013-05-17 @ 14:41:46
Postat av: Camilla ♥ Äntligen mamma!

Örk hatar oxå spindlar! Dom är otrevliga på alla sätt och vis!

2013-05-17 @ 21:38:22
URL: http://mirabilibus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0