Vaccinering igen

Besöket på BVC gick utmärkt. Jag och Sienna var på lekplatsen i Rönneholmsparken och roade oss lite innan, så vi kom dit smutsiga, svettiga och med halvsöndriga kläder. Så kan det gå. Sköterskan är i alla fall underbar (och nämnde inte vår skabbighet) och hade tid att både mingla med mig och leka lite med Sienna. Egentligen är det inte BVC man går till om man ska vaccinera barnen mot hepatit, men då de på Örestadsklinikens vårdcentral samarbetar med barnavårdscentralen så sa sköterskan (på ettårskollen) att hon kunde fixa det om det kändes tryggare för mig. Vilket vi såklart nappade på, så idag var det direkt till henne vi gick. Vi bokade även in två nya tider för påfyllnad, sen är Sienna skyddad livet ut. Känns vettigt, så man slipper oroa sig för att ge Sienna viss mat när man är utomlands. Och glass lär hon ju får smaka, för vi har redan konstaterat att jag inte är något vidare bra på att hålla henne från socker.
 
 
 
Ungen skrek bara lite vid sprutan, men desto mer när hon smet in på ekonomitantens rum och råkade klämma sig i dörren till hennes bokhylla. Då fick hon en liten plastgiraff som tröst. Naw!

Kommentarer
Postat av: Renata

Aw vilken bra bvc ni har fått, underbart!! Hoppad Sienna slipper feber och kinkighet av vaccinet :)

2013-05-16 @ 19:46:38
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Evelin

Lätt värt om man får en giraff! ;)

2013-05-16 @ 20:01:10
URL: http://enlitengiraff.blogspot.com
Postat av: Cissi

Låter som ett toppen Bvc trodde att hepatit ingick i grundskyddet from förra året?

2013-05-16 @ 20:12:57
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Vilken söt giraff :) Man har diskuterat ( o kanske tom beslutat )att vaccinera mot Hepatit B eftersom förekomsten ökar konstant i samhället. Vet inte när man ska börja vaccinera alla. Ni som har småbarn kan väl fråga på BVC o berätta för oss andra?

Svar: Kommer jag ihåg det ska jag fråga nästa gång! Men jag vill ha Sienna vaccinerad mot A också, och de får de göra först när de är ett år.
Lisa

2013-05-16 @ 22:45:19
Postat av: Amanda

Håller tummarna för att febern håller sig borta! Hur tänker ni ang vaccinera mot vattkoppor? Jag tycker att vaccin är en djungel och man vill ju gärna skydda de små så långt det går! Kram

2013-05-17 @ 07:24:44
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0